Dobar početak godine: Bosch poboljšao prodaju u svim poslovnim sektorima i regijama

 
 
 

Kontakti


Kristina Šperanda Ferenc
Telefon: +385 1 295-80-47

 

04-05-2017 | Srbija | Korporativne vesti

Novi koncepti mobilnosti, nove percepcije tehnologije

  • Prodaja u prvom kvartalu 2017. veća za 12 procenata
  • Cilj rasta prodaje u 2017. između 3 i 5 procenata
  • Prodaja u 2016. godini: 73,1 milijarde evra
  • Operativni rezultati poslovanja u 2016. godini: 4,3 milijarde evra
  • Troškovi istraživanja i razvoja: 7,0 milijardi evra
  • Direktor kompanije Bosch, Dener: „Bosch oblikuje svet budućnosti.“

Štutgart i Reningen, Nemačka ‒ Grupa Bosch je dobro započela novu poslovnu godinu. Prodaja vodećeg dobavljača tehnologija i usluga porasla je za dvanaest odsto u prvom kvartalu, a za jedanaest odsto nakon usklađivanja sa efektima kursnih razlika. Svi poslovni sektori i regioni profitirali su u prva tri meseca 2017. godine, a neki čak u znatnoj meri. Imajući u vidu trenutnu ekonomsku perspektivu i geopolitičku neizvesnost, Bosch planira da ostvari rast prodaje od tri do pet odsto u tekućoj godini. Pored daljih značajnih ulaganja u očuvanje budućnosti kompanije, očekivano je da rezultat raste. „Sadašnji poslovni uspeh daje nam slobodu da oblikujemo svet budućnosti“, kaže dr Volkmar Dener, predsednik upravnog odbora kompanije Bosch, na godišnjoj konferenciji za novinare u istraživačkom kampusu kompanije Bosch u Reningenu. „Unaprediti naše postojeće poslovanje, otvoriti nove oblasti poslovanja, zauzeti tehnološki lidersku poziciju – to su naše strategije za proces transformacije.“ Žarišta ove transformacije jesu promene u sferi mobilnosti i povezivanje putem interneta stvari (Internet of Things). „Kao lideri u inovaciji, mi oblikujemo i upravljamo transformacijom“, dodaje Dener.

Poslovna godina 2016: ulaganja na rekordnom nivou

Tokom 2016. godine prodaja Bosch Grupe porasla je na 73,1 milijardu evra. Ovo je ekvivalentno procentu rasta od 3,6, odnosno 5,5 procenata nakon usklađivanja sa efektima kursnih razlika. Negativni efekti kursa došli su do nekih 1,3 milijardi evra prošle godine. Profit pre obračuna kamata i poreza na dobit (EBIT) došla je na 4,3 milijarde evra, a operativni profit (EBIT) na 5,8 odsto. Rezultat razvoja u toku 2016. odražava ozbiljne investicije u obezbeđivanju budućnosti kompanije. Prošle godine, Bosch je povećao troškove istraživanja i razvoja za manje od deset odsto, na 7 milijardi evra. Kako profesor Stefan Asenkeršbaumer, finansijski direktor i zamenik upravnog odbora, objašnjava: „Bosch mora da značajno ulaže u procesu transformacije, dok istovremeno čuva visoku profitabilnost na duži rok.“ Operativni profit (EBIT) je bio pod uticajem negativnog i vanrednog efekta u 2016. godini, i došao je do 3,3 milijarde evra.

Novi koncepti mobilnosti: bez emitovanja štetnih gasova, bez stresa, bez nezgoda

Sfera mobilnosti je na putu ka značajnom preokretu. „Bosch će omogućiti novu vrstu mobilnosti, mobilnost bez emisija, bez stresa i bez nezgoda. Više nije samo reč o stvaranju boljih automobila. Moramo ponovo izumeti mobilnost“, rekao je Dener. On je dodao da poboljšanje kvaliteta vazduha u gradovima, gde će 70 odsto svetske populacije živeti od 2050. godine, predstavlja zadatak koji industrija, politika i društvo moraju ostvariti zajedno. Pozivajući se na aktuelne rasprave o zabrani vožnje za dizel vozila, direktor kompanije Bosch istakao je da oba cilja i politike za bolji kvalitet vazduha ne smeju biti usmereni na određenu tehnologiju. „Kreativnost naših inženjera ne treba da bude ograničena na određene tehnologije putem politike“, rekao je Dener. Direktor kompanije Bosch smatra da dalja poboljšanja motora sa unutrašnjim sagorevanjem predstavljaju veliki potencijal. Merna procedura RDE (real driving emissions - emisija tokom prave vožnje) koja će važiti od jeseni 2017. pomoći će dodatnom smanjenju emisije azotnih oksida iz vozila. Bosch trenutno radi na oko 300 razvojnih projekata RDE. Za benzinski pogon vozila, kompanija je dugo zagovarala široku primenu čestica filtera. Osim toga, primena povezivanja u transportu može poboljšati kvalitet vazduha. Za šire područje Štutgarta, Bosch je razvio asistenta za multimodalni prevoz. A od 2018. godine u proizvodnji vozila biće predstavljen parking servis na bazi zajednice koji je razvio Bosch.

Elektrifikacija mobilnosti: kombinacija električne energije i goriva

Bosch ulaže mnogo napora i u unapređenje električne vožnje. Nova poslovna jedinica za Elektromobilnost (Powertrain Solutions) primenjivaće sve aktivnosti kompanije u ovoj oblasti. Pored milijardi uloženih u poboljšanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem, kompanija svake godine ulaže oko 400 miliona evra u postizanje preokreta u elektromobilnosti. Većina tog ulaganja ide na istraživanje i razvoj baterija. Bosch istražuje trenutne i buduće tehnologije baterijskih ćelija. Kompanija je već dobila više od 30 porudžbina vezanih za elektromobilnost. Tokom 2016. godine, imala je jedanaest samo u Kini, najvećem tržištu na svetu u oblasti elektromobilnosti . Od početka 2018. godine, nova Bosch jedinica za pogonska rešenja (Powertrain Solutions) sa 88.000 saradnika ponudiće sva pogonska rešenja iz jednog izvora. „Bilo u vezi sa gorivom ili električnom energijom, Bosch će biti lider u pogonskim tehnologijama u budućnosti. Za naše kupce, mi jesmo i želimo da budemo partner broj jedan za inženjering i tehnologiju“, rekao je Dener.

Automatizacija mobilnosti: priče o uspehu

Kada je u pitanju autonomna vožnja, Bosch može da ukaže na tehnološki napredak i poslovni uspeh. Na sistemima za pomoć vozačima kompanija je ostvarila promet od više od milijardu evra prvi put u 2016. godini, kao i porudžbine u vrednosti od 3,5 milijardi evra. Krajnji cilj kompanije Bosch je da raste brže od tržišta sa svojim sistemima za pomoć vozačima u toku 2017. godine – očekuje se da tržište raste do 30 odsto. Oko 3.000 inženjera kompanije sada rade na autonomnoj vožnji, 500 više nego u prethodnoj godini. Zajedno sa kompanijom Daimler, Bosch radi na unapređenju potpuno automatizovnih vozila bez vozača za gradske ulice. Cilj je da vozila voze potpuno autonomno u gradovima do početka naredne decenije. Jedna od ključnih komponenti za ovo je Bosch AI (artificial inteligence) onboard računar. Njegova veštačka inteligencija jeste mozak automobila koji vozi sam. Pre završetka ove decenije kompanija će stvoriti veoma precizne digitalne mape na osnovu radarskih signala. Ovakve mape su ključni uslov za autonomnu vožnju. Razvijanjem partnerstva sa kompanijama Vodafone, Telekom, Huawei i Nokia, Bosch radi na infrastrukturi za automatizovan i povezan saobraćaj. Na primer, vrše se eksperimenti da se dođe do pouzdane bežične komunikacije između vozila.

Povezana mobilnost: mobilni batler

Ove godine će biti pokrenut Bosch Automotive Cloud Suite, nova platforma za mobilne usluge, kao što su upozorenje vozača o pogrešnom smeru, prediktivne dijagnoze, povezan parking i lični asistenti. „Bosch Automotive Cloud Suite jeste ključni tehnološki element za usluge koje se odnose na povezano vozilo. Mi ćemo ga koristiti za povezivanje vozača, automobila, proizvođača i dobavljača drugih mobilnih usluga“, rekao je Dener. Bosch Automotive Cloud Suite kombinuje automobilsku i IT stručnost kompanije. PwC očekuje da će globalno tržište za povezanu mobilnost rasti do skoro 25 odsto na godišnjem nivou u narednim godinama do 2022. godine, dok Gartner, procenjuje da će do 2020. godine na svetskim putevima biti 250 miliona povezanih vozila.

Nove percepcije tehnologije: pametna i emotivna

Bosch procenjuje da će do 2020. godine globalni obim tržišta rasti do 35 odsto godišnje, odnosno do 250 milijardi dolara. U 2016. godini, kompanija je već prodala 27 miliona veb-omogućenih proizvoda. Do 2020. godine, svi njeni novi elektronski proizvodi biće povezani. U budućnosti će usluge nuditi praćenje svakog proizvoda. Ključ za to jeste veštačka inteligencija (AI). Za deset godina, skoro svaki Bosch proizvod će biti razvijen, proizveden ili opremljen veštačkom inteligencijom. Tokom narednih pet godina, Bosch će uložiti 300 miliona evra u svoj centar za veštačku inteligenciju. A u nemačkoj državi Baden-Virtemberg, Bosch postavlja „sajber dolinu“. Savez političara, privrednika i naučnika ima za cilj da pruži podsticaj za istraživanja veštačke inteligencije. Zajedno sa Univerzitetom u Amsterdamu, Bosch otvara Delta Lab, istraživačku laboratoriju za duboko učenje. Direktor kompanije Bosch Dener: „Veštačka inteligencija će učiniti povezivanje ličnim, nečim što se može doživeti na emotivnom nivou. Digitalni asistenti će postati sve pametniji i oslobodiće korisnike svakodnevnih poslova.“ Tractica predviđa da će se broj ljudi koji koriste digitalne pomoćnike povećati trostruko, na više od 1,5 milijardi do početka naredne decenije.

Poslovna godina 2016. po regionima

U Evropi, Bosch Grupa je ostvarila promet od 38,6 milijardi evra u 2016. godini. Iz godine u godinu, promet je rastao za 3,4 odsto, ili 4,8 odsto nakon usklađivanja kursnih razlika. Godine 2016, ovi efekti su bili neobično visoki, ne samo zbog depresijacije sterlinga. Nakon veoma jake prošle godine, prodaja Bosch grupe u Severnoj Americi opala je za 2,2 odsto, na 12,3 milijardi evra prošle godine, ili za 1,8 odsto nakon usklađivanja kursnih razlika. Posle godina opadanja prodaje Bosch grupa u Južnoj Americi, podaci prilagođeni kursnoj listi pokazali su rast od 2,4 odsto. Nominalno, prodaja je pala za 5,0 odsto, na 1,4 milijarde evra. U Aziji i Pacifiku, Bosch je zabeležio zavidan rast prodaje od 8,3 na 20,8 milijardi evra (kurs prilagođen na 12 odsto). Bosch sada ima skoro 30 odsto svoje prodaje u Aziji i Pacifiku.

Poslovna godina 2016. po sektorima poslovanja

Od četiri poslovna sektora kompanije, Mobility Solutions je uspeo da ostvari najveći rast u 2016. Prodaja je porasla za 5,5 odsto (6,9 odsto nakon usklađivanja kursnih razlika) na 43,9 milijardi evra. Marža tog sektora poslovanja došla je do 6,0 odsto. Poslovni sektor Industrial Technology, a posebno divizija Drive/Control Technology, nastavila je da se suočava sa teškim tržišnim okruženjem u 2016. Prodaja je opala za 5,2 odsto (4,2 odsto nakon usklađivanja kursnih razlika) na 6,3 milijardi evra. Kada je prilagođen efektima konsolidacije rezultat od prodaje velike jedinice za menjače, pad u prodaji je bio samo 1,5 odsto. Ohrabruje činjenica da se poslovni sektor vratio u tok profitabilnosti. Negativni efekti kursa odrazili su se posebno na poslovni sektor Consumer Goods. Nakon usklađivanja kursnih razlika, prodaja poslovnog sektora porasla je za 5, 7 odsto. Nominalni rast prodaje bio je 2,6 odsto, 17,6 milijardi evra. Operativna marža porasla je za jedan procenat, na 8,2 odsto. Poslovni sektor Energy and Building Technology ostvario je prodaju od 5,2 milijarde evra u 2016. I ovde kurs negativno utiče na prodaju. Prilagođena ovim efektima, prodaja je porasla za 4,5 odsto. Nominalna cifra je bila 1,7 odsto. Marža poslovnog sektora je došla na 4,3 odsto u 2016. godini.

Broj zaposlenih: velika potreba za IT profesionalcima i stručnjacima u oblasti softvera

Na dan 31. decembra 2016, Bosch grupa zapošljavala je oko 390.000 saradnika širom sveta. Broj zaposlenih porastao je za 14.500 prošle godine. Regionalno, struktura radne snage ostaje nepromenjena. Broj saradnika u Nemačkoj porastao je za 2.000, do 134.000. Većina preostalih povećanja broja zaposlenih je u Aziji i Severnoj Americi. Kompanija trenutno još uvek ima značajne potrebe za stručnjacima i rukovodiocima, posebno u oblasti softvera i informacionih tehnologija. Čak i sada Bosch zapošljava više od 20.000 softverskih inženjera, skoro 4.000 samo za internet stvari (IoT).

Grupa Bosch je vodeći dobavljač tehnologija i usluga. Zapošljava oko 390.000 saradnika širom sveta (od 31. decembra 2016. godine). Kompanija je ostvarila promet od 73,1 milijardi evra u 2016. godini. Delatnost kompanije podeljena je u četiri poslovna sektora: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods, i Energy and Building Technology. Bosch kao jedna od vodećih kompanija za Internet stvari nudi inovativna rešenja za pametne domove, pametne gradove, povezanu mobilnost i povezanu industriju. Bosch primenjuje svoju stručnost u tehnologiji senzora, softveru i uslugama, kao i sopstvenom oblaku za internet stvari da bi svojim korisnicima iz jednog izvora pružao povezana rešenja iz više domena. Strateški cilj Bosch grupe je da otkriva tehnologije za povezan život i da poboljšava kvalitet života inovativnim i inspirativnim proizvodima i uslugama. Ukratko, Bosch stvara tehnologiju koja je "Tehnologija za život". Grupa Bosch sastoji se od firme Robert Bosch GmbH i oko 440 filijala i regionalnih društava u oko 60 zemalja. Ako tu ubrojimo i prodajne i servisne partnere, Bosch globalna mreža proizvodnje, inženjeringa i prodaje pokriva skoro sve zemlje na svetu. Osnova za budući rast kompanije je njena inovativnost. Bosch zapošljava otprilike 59.000 saradnika u sektoru za istraživanje i razvoj na više od 120 lokacija širom sveta.

Firmu je 1886. u Štutgartu osnovao Robert Bosch (1861-1942) kao „Radionicu za preciznu mehaniku i elektroniku". Zahvaljujući posebnoj strukturi vlasništva firme Robert Bosch GmbH, koja joj obezbeđuje preduzetničku slobodu, kompanija može da planira dugoročno i da investira u značajne projekte za budućnost. Ukupno 92% udela u firmi Robert Bosch GmbH u vlasništvu je fondacije Robert Bosch Stiftung GmbH. Većinsko pravo glasa ima industrijsko povereničko društvo Robert Bosch Industrietreuhand KG koje izvršava sve preduzetničke funkcije. Ostatak poslovnog udela je u vlasništvu porodice Bosch i društva Robert Bosch GmbH.

Dodatne informacije se mogu dobiti na adresi:

www.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse