Automobil postaje oaza mira

 
 
 

Kontakti


Kristina Šperanda Ferenc
Telefon: +385 1 295-80-47

 

15-08-2017 | Srbija | Vesti o proizvodima

Bosch je ispitivao vozače o autonomnoj vožnji

  • Skoro dve trećine vozača bi koristili autonomni automobil prvenstveno za duga putovanja
  • Tehnologija autonomne vožnje omogućava veći podsticaj za kupovinu novog vozila
  • Vozači bi radije bili opušteni za upravljačem i provodili svoje vreme u razgovoru sa putnicima

Štutgart, Nemačka – „Ne približavaj se toliko“. „Nemoj voziti tako brzo“. Ili: „Mogao si da prođeš kroz žuto“. Vozači često moraju da slušaju ovakve rečenice od svojih saputnika, ali uskoro će sve to biti stvar prošlosti. Autonomna vožnja pretvara vožače u putnike, a automobile u vozače. U budućnosti, automobili će nezavisno upravljati vozilom samo pritiskom tastera, kad god to vozač poželi. Dok to rade, vozila će poštovati saobraćajna pravila i ograničenja, što će učiniti vožnju bezbednijom. Mnogi učesnici ankete žele autonomni automobil kako bi se oslobodili stresne strane vožnje. Vozači su posebno zainteresovani da prepuste kontrolu nad vozilom tokom parkiranja ili u saobraćajnim gužvama, prema anketi koju je sprovela kompanija Bosch u šest država (Brazil, Kina, Nemačka, Francuska, Japan i SAD). Većina ispitanih vozača bi radije koristila vreme, dok automobil sam vozi, da gledaju kroz prozor, uživaju u pejzažu (63 posto) i razgovaraju sa putnicima (61 posto).

Veća udobnost i značajno manje stresa iza upravljača

U narednih nekoliko godina, autonomni automobili biće normalan prizor na putevima. Ispitanici se nadaju da će autonomna vožnja značiti veću udobnost i značajno manje stresa za upravljačem. Automobil budućnosti, koji će u potpunosti osloboditi vozača obaveze za upravljanjem kao i pritiskanjem papučice gasa i kočnice, je prvenstveno viđen kao koristan za duga (67 posto) i udobna putovanja (61 posto). Većina ispitanika očekuje značajno povećanje u smislu pogodnosti (68 posto) i bezbednosti (60 posto) u velikom broju svakodnevnih situacija, kao na primer traženje parking mesta u gradu. Anketa otkriva interesantno rangiranje najpoželjnijih funkcija autonomne vožnje: parkiranje je navedeno kao najčešće (65 posto), kao i autonomno traženje slobodnog parking mesta u centru grada (60 posto) i kretanje kroz saobraćajne gužve bez stresa (59 posto).

Korišćenje vremena tokom vožnje za opuštanje

Opustite se, zavalite u sedište, gledajte kroz prozor i uživajte u pejzažu: upravo ovako većina vozača zamišlja alternativu stalnoj koncentrisanosti za upravljačem vozila. Od ukupnog broja ispitanih, 63 posto se izjasnilo da bi želeli da se opuste dok je njihov automobil u autonomnom modu. Više vremena za razgovor sa putnicima zahvaljujući autonomnoj vožnji je podjednako važno ispitanicima. Ova opcija koju autonomna vožnja nudi se čini dosta privlačnom mnogim kupcima. Čak više od polovine učesnika u Bosch anketi (54 posto) se složilo sa ovom izjavom. Pogotovo za muške ispitanike, nove tehnologije su važan faktor prodaje, 52 posto muškog dela ispitanika izjavilo je da bi autonomna tehnologija povećala njihovo interesovanje za kupovinu novih vozila. U principu, što su mlađi vozači veća je zainteresovanost za kupovinu automobila sa funkcijom autonomne vožnje.

Dizajn i metodologija istraživanja

U okviru ankete za autonomnu vožnju, Bosch je ispitao približno 6.000 aktivnih vozača u šest zemalja: Brazilu, Kini, Nemačkoj, Francuskoj, Japanu i SAD. Po zemlji, 1.000 ljudi starijih od 16 godina je učestvovalo u anketiranju. Učesnici su birani na osnovu kriterijuma definisanih od strane kompanija Bosch i Lightspeed Research.

Grupa Bosch je vodeći dobavljač tehnologija i usluga. Zapošljava oko 390.000 saradnika širom sveta (od 31. decembra 2016. godine). Kompanija je ostvarila promet od 73,1 milijardi evra u 2016. godini. Delatnost kompanije podeljena je u četiri poslovna sektora: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods, i Energy and Building Technology. Bosch kao jedna od vodećih kompanija za Internet stvari nudi inovativna rešenja za pametne domove, pametne gradove, povezanu mobilnost i povezanu industriju. Bosch primenjuje svoju stručnost u tehnologiji senzora, softveru i uslugama, kao i sopstvenom oblaku za internet stvari da bi svojim korisnicima iz jednog izvora pružao povezana rešenja iz više domena. Strateški cilj Bosch grupe je da otkriva tehnologije za povezan život i da poboljšava kvalitet života inovativnim i inspirativnim proizvodima i uslugama. Ukratko, Bosch stvara tehnologiju koja je "Tehnologija za život". Grupa Bosch sastoji se od firme Robert Bosch GmbH i oko 440 filijala i regionalnih društava u oko 60 zemalja. Ako tu ubrojimo i prodajne i servisne partnere, Bosch globalna mreža proizvodnje, inženjeringa i prodaje pokriva skoro sve zemlje na svetu. Osnova za budući rast kompanije je njena inovativnost. Bosch zapošljava otprilike 59.000 saradnika u sektoru za istraživanje i razvoj na više od 120 lokacija širom sveta.

Firmu je 1886. u Štutgartu osnovao Robert Bosch (1861-1942) kao „Radionicu za preciznu mehaniku i elektroniku". Zahvaljujući posebnoj strukturi vlasništva firme Robert Bosch GmbH, koja joj obezbeđuje preduzetničku slobodu, kompanija može da planira dugoročno i da investira u značajne projekte za budućnost. Ukupno 92% udela u firmi Robert Bosch GmbH u vlasništvu je fondacije Robert Bosch Stiftung GmbH. Većinsko pravo glasa ima industrijsko povereničko društvo Robert Bosch Industrietreuhand KG koje izvršava sve preduzetničke funkcije. Ostatak poslovnog udela je u vlasništvu porodice Bosch i društva Robert Bosch GmbH.

Dodatne informacije se mogu dobiti na adresi:

www.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse