Bosch pojednostavljuje kabinu vozila

 
 
 

Kontakti


Kristina Šperanda Ferenc
Telefon: +385 1 295-80-47

 

18-01-2018 | Srbija | Vesti o proizvodima

  • Ponovo otkrijte iskustvo vožnje uz HMI Interfejs.
  • Pametni komandni centar: vozač upravlja funkcijama automobila koristeći glasovne komande i ekran osetljiv na dodir sa haptičkim odzivom.
  • Veštačka inteligencija u kabini: HMI interfejs razmišlja unapred i određuje prioritet informacija u realnom vremenu.
  • Centralni kompjuter u kabini upravlja kompletnim HMI Interfejsom.

Hildeshejm, Las Vegas – Godinama, ekrani osetljivi na dodir, prepoznavanje rukopisa i gestikulacije postepeno menja tradicionalne mehaničke testere i prekidače u automobilu – na štetu bezbednosti u saobraćaju. Na kraju krajeva, upravljanje navigacionim sistemom, menijem ili radio uređajem može predstavljati smetnju. Na događaju CES 2018 u Las Vegasu, Bosch prikazuje tehnologiju pametne kabine koja omogućava vozaču veću posvećenost vožnji. Pogled može ostati tamo gde treba biti, na putu. „Pojednostavljujemo kabinu. Sve kompleksnija tehnologija u modernim vozilima, stvara potrebu za jednostavnijim i intuitivnijim kontrolnim sistemima“, kaže dr Stefan Derns, predsednik sektora Bosch Car Multimedia. Veštačka inteligencija pomaže pretvaranje HMI Interfejsa (eng. Human-Machine Interface) u komandni centar koji razmišlja unapred. „Senzorske jedinice osnažene veštačkom inteligencijom šalju vredne informacije o vozaču, vozilu i okruženju, direktno u HMI Interfejs. To omogućava proaktivno podešavanje ekrana i kontrolu u svim situacijama vožnje“, kaže Berns. Bosch takođe koristi ove informacije za razvoj autonomne vožnje. Takođe, HMI Interfejs je glavni element koji omogućava optimalnu saradnju čoveka i vozila.

Upravljanje HMI Interfejsom, bez ikakvih smetnji

Na osnovu Allianz centra za tehnologiju, 63 odsto vozača u Nemačkoj upravlja svojim navigacionim sistemima u toku vožnje, 61 odsto menjaju radio stanice, dok 43 odsto se kreću komplikovanim menijima u svojim automobilima. Smetnje ove vrste su među najčešćim uzrocima nezgoda. „Naš posao je da od HMI Interfejsa napravimo pouzdanog saputnika u svakoj situaciji“, izjavljuje Berns. U centru HMI Interfejsa je glasovni asistent koji odgovara na prirodan govor vozača i može razumeti razne dijalekte. Zahvaljujući razumevanju prirodnog govora, vozači mogu da razgovaraju sa svojim virtualnim asistentom Kejsi kao sa običnim saputnikom. Još jedna prednost Kejsi je njena sposobnost da razmišlja unapred. Oslanjajući se na veštačku inteligenciju, ona može naučiti da predviđa omiljene destinacije u zavisnosti od doba dana; ili će postaviti pitanje da li treba pustiti radio stanicu, za koju zna da je omiljena vozaču, da sluša vesti ujutru ili muziku uveče.

Digitalni ekrani čine vožnju bezbednijom

Mi doživljavamo 90 odsto našeg okruženja kroz naše oči, što znači da kao vozači moramo da imamo važne informacije direkno u našem polju vidljivosti u pravo vreme. Digitalni ekrani preuzimaju kabinu. Danas, to jednostavno znači više pogleda na brzinu, broj obrtaja motora i prosečnu potrošnju goriva. Pametni algoritmi su u mogućnosti da uče filtriranje podataka i prioriteta sadržaja. Ukoliko je put klizav, vozači istog trenutka mogu dobiti signal upozorenja u svom vidokrugu, dok su manje važne informacije, npr. trenutna radio stanica, prebačene na drugi ekran. Ovo pomaže vozaču u koncentrisanju na kolovoz. Kada je u pitanju upravljanje infotejment sistemom, klima uređajem i radiom, ekrani osetljivi na dodir i centralni upravljači imaju glavni nedostatak: vozač mora da ih gleda kako bi upravljao njima. Pri brzini od 50 km/h, ukoliko vozač skloni pogled sa puta na samo dve sekunde, automobil će preći 30 metara; pri 120 km/h na autoputu, ta distanca se povećava na više od 60 metara. „Ekrani osetljivi na dodir sa haptičkim odzivom će to nadoknaditi. Oni omogućavaju jednostavnije upravljanje u smislu funkcionalnosti – na primer, funkcije radija i telefonskih poziva – brže, jednostavnije i što je najvažnije, bezbednije“, kaže Berns. Tasteri prikazani na ekranu osetljivom na dodir imaju osećaj kao pravi dugmići. Haptički odziv omogućava vozaču da ima isti osećaj prilikom podešavanja jačine zvuka kao da koristi pravi taster. Kao rezultat, vozači mogu zadržati svoj pogled na kolovozu duže vreme.

Centralni kompjuter u kabini upravlja HMI Interfejsom

Ekrani, infotejmemnt sistem, glasovno upravljanje: posledica napredne tehnologije kabine je povećana potreba za procesorskom snagom, povezivanjem i arhitekturom interne mreže. U aktuelnim modelima vozila, 5, 10 ili čak 15 elektronskih upravljačkih jedinica pokreću ekrane i električne uređaje. Više procesorske snage je potrebno kako bi se prikazale koordinisane informacije na ekranu. U budućnosti, Bosch će pokretati kompletan HMI Interfejs kroz kompjuter u kabini sa više ugrađenih operacija u jednoj centralnoj procesorskoj jedinici. Ovo će omogućiti zajedništvo i sinhronizaciju infotajment sistema, instrumenata i ostalih ekrana, kako bi sve informacije mogle biti kontrolisane i prikazane bilo kad i bilo gde u vozilu. „To omogućava vozaču i putnicima bukvalno beskonačan broj mogućnosti za podešavanje vazduha, upravljanje navigacionim sistemom ili promenom radio stanica, sa bilo kog mesta unutar vozila“, kaže Berns. Dodatno, smanjenje broja upravljačkih jedinica oslobađa vredan prostor u kompjuteru, smanjuje težinu vozila i skraćuje vreme potrebno za razvoj novih vozila. U budućnosti, bežičnim ažuriranjem će se obezbediti da kompjuter u kabini i kompletan HMI interfejs bude ažuriran tokom jednostavnog procesa putem pametnog telefona.

Grupa Bosch je vodeći dobavljač tehnologija i usluga. Zapošljava oko 400.500 saradnika širom sveta (od 31. decembra 2017. godine). Prema preliminarnim podacima, kompanija je ostvarila promet od 78 milijardi evra u 2017. godini. Delatnost kompanije podeljena je u četiri poslovna sektora: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods, i Energy and Building Technology. Bosch kao jedna od vodećih kompanija za Internet stvari nudi inovativna rešenja za pametne domove, pametne gradove, povezanu mobilnost i povezanu industriju. Bosch primenjuje svoju stručnost u tehnologiji senzora, softveru i uslugama, kao i sopstvenom oblaku za internet stvari da bi svojim korisnicima iz jednog izvora pružao povezana rešenja iz više domena. Strateški cilj Bosch Grupe je da otkriva tehnologije za povezan život i da poboljšava kvalitet života inovativnim i inspirativnim proizvodima i uslugama. Ukratko, Bosch stvara tehnologiju koja je "Tehnologija za život". Bosch Grupa se sastoji od firme Robert Bosch GmbH i oko 450 filijala i regionalnih društava u oko 60 zemalja. Ako tu ubrojimo i prodajne i servisne partnere, Bosch globalna mreža proizvodnje, inženjeringa i prodaje pokriva skoro sve zemlje na svetu. Osnova za budući rast kompanije je njena inovativnost. Bosch zapošljava otprilike 62.500 saradnika u sektoru za istraživanje i razvoj na više od 125 lokacija širom sveta.

Firmu je 1886. u Štutgartu osnovao Robert Bosch (1861-1942) kao „Radionicu za preciznu mehaniku i elektroniku". Zahvaljujući posebnoj strukturi vlasništva firme Robert Bosch GmbH, koja joj obezbeđuje preduzetničku slobodu, kompanija može da planira dugoročno i da investira u značajne projekte za budućnost. Ukupno 92% udela u firmi Robert Bosch GmbH u vlasništvu je fondacije Robert Bosch Stiftung GmbH. Većinsko pravo glasa ima industrijsko povereničko društvo Robert Bosch Industrietreuhand KG koje izvršava sve preduzetničke funkcije. Ostatak poslovnog udela je u vlasništvu porodice Bosch i društva Robert Bosch GmbH.

Dodatne informacije se mogu dobiti na adresi:

www.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse