Veliki uspeh kompanije Bosch u oblasti mobilnosti i zaštite životne sredine

 
 
 

Kontakti


Kristina Šperanda Ferenc
Telefon: +385 1 295-80-47

 

25-04-2018 | Srbija | Korporativne vesti

Rekordni rezultati poslovanja u 2017.

  • Uspešna poslovna 2017. godina: prihodi od prodaje povecani na 78,1 milijardi evra
  • Rekordna zarada u 2017. godini: profit na nivou 5,3 milijarde evra
  • CEO Bosch Grupe, g. Dener: „Želimo da omogucimo ljudima da ostanu mobilni, a istovremeno da poboljšamo kvalitet vazduha”
  • Veliki napredak: dizel NOx emisija štetnih izduvnih gasova je daleko ispod zakonom propisanih granica
  • Strategija: IoT ekosistemi koji obuhvataju više domena

Štutgart i Reningen, Nemacka – Uprkos nepovoljnoj ekonomskoj klimi cilj kompanije Bosch je dalji rast u 2018. godini. Nakon postizanja rekordnih rezultata tokom 2017. godine, u svetlu ekonomskih i geopolitickih rizika, Bosch Grupa ocekuje da njeni prihodi od prodaje u 2018. porastu za 2 do 3 procenta. U prva tri meseca, prihodi od prodaje koje je kompanija ostvarila odgovaraju visokom nivou kao i u istom periodu prethodne godine, cak su i povecani za oko 5 procenata nakon uskladivanja kursnih razlika.1 „Naša kompanija je bez premca u pogledu kombinovanja sveobuhvatne strucnosti u oblasti umrežavanja s jedne strane i prakticnih znanja i iskustava u oblasti razlicitih industrija i poznavanja samih proizvoda s druge strane. U tome se ogleda jedinstvenost prodajne ponude Bosch Grupe”, rekao je dr Volkmar Dener, CEO kompanije Bosch, na godišnjoj konferenciji za novinare u Reningenu. Dener smatra da su unapredenje kvaliteta života i pozitivni doprinos ekološkim i klimatskim pitanjima na vrhu liste prioriteta kompanije Bosch: „Naš slogan Tehnologija za život predstavlja motivaciju za razvoj najboljih mogucih tehnologija za zaštitu životne sredine. Želimo da pomognemo ljudima da ostanu mobilni, a da u isto vreme poboljšavamo kvalitet vazduha.” Bosch ulaže velika sredstva kako bi omogucio da saobracaj bude gotovo potpuno bez štetnih emisija, kako ulaganjem u uspeh elektromobilnosti na tržištu tako i u unapređenje motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Inovativna dizel tehnologija: NOx emisije štetnih izduvnih gasova bez presedana

Bosch je do sada postigao veliki napredak u dizel tehnologiji: uz novu dizel tehnologiju inženjeri kompanije Bosch uspeli su da svedu NOx emisije štetnih izduvnih gasova na samo jednu desetinu onoga što je u zakonom dozvoljenim granicama. U proseku, test vozila opremljena unapređenom tehnologijom već sada emituju najviše 13 miligrama NOx po kilometru, što je daleko manje od 120 miligrama koliko će biti dozvoljeno nakon 2020. godine. „Dizel ima budućnost. Ostaće sastavni deo rešenja za mobilnost sutrašnjice”, rekao je CEO kompanije Bosch.

Pregled 2017. godine: rekordni profit i prihod od prodaje

Godina 2017. bila je izuzetno dobra za Bosch. Kompanija je ostvarila prihod od prodaje od 78,1 milijardu evra. To je porast od 6,8 procenata, ili 8,4 procenta nakon usklađivanja sa efektima kursnih razlika, što iznosi ukupno oko 1,2 milijardu evra. Svi poslovni sektori doprineli su ovim pozitivnim rezultatima. EBIT (profit pre obračuna finansijskih rezultata i poreza na dobit) iz poslovanja dostigao je 5,3 milijarde evra 2017. godine, što je povećanje za skoro 17 procenata u poređenju sa 2016. godinom. „I prihodi od prodaje i profit najviši su u istoriji poslovanja naše kompanije. Štaviše, stopa rasta operativnog profita veća je od stope rasta prihoda od prodaje”, izjavio je profesor Štefan Azenkeršbaumer, finansijski direktor i zamenik predsednika upravnog odbora kompanije Bosch. Marža operativnog profita dostigla je 6,8 procenata ili 0,6 procentnih poena više nego u prethodnoj godini. Ulaganja u oblasti istraživanja i razvoja su ostala na visokom nivou. Prethodne godine, iznosila su oko 7,3 milijarde evra. Ovo je ekvivalentno iznosu nešto više od 9 procenata od prihoda od prodaje.

Najvažnija IoT disciplina: ekosistemi koji obuhvataju više domena

Nijedna druga kompanija ne nudi toliko rešenja za umrežavanje u stvarnom svetu kao kompanija Bosch: osim pametnog umrežavanja, tu su i domeni poput umrežene proizvodnje (Industry 4.0), pametni gradovi, kao i pametne kuće. Kompanija Bosch je do sada sprovela 170 svojih internih IoT projekata u delo, usredsređujući se na osnovne izazove kao što su porast stanovništva, urbanizacija i klimatske promene. Tokom 2017. kompanija je prodala oko 38 miliona proizvoda sa internet pristupom (en. web-enabled), što je otprilike 40 procenata više nego 2016. godine. Bosch danas zapošljava više od 25.000 softverskih inženjera, od kojih se najmanje 4.000 bavi razvojem IoT rešenja. Kompanija smatra da sve više budućih poslovnih mogućnosti nastaje iz digitalizacije čitavih ekosistema. Home Connect – najveći IoT ekosistem za kućne aparate – već je primenjen od strane 28 partnera u industriji. Aplikacija Home Connect može se upotrebiti za upravljanje raznim aparatima za domaćinstvo – od aparata za kafu do mašina za pranje.

Bosch je otkrio značajan potencijal u ekosistemima koji obuhvataju više domena i koji povezuju različite industrije, kao što je „Logistics 4.0”. Ovaj ekosistem spaja rešenja za proizvodne procese, usluge izgradnje, bezbednosti i mobilnosti – a sve su to oblasti u kojima Bosch aktivno učestvuje. Kao što je Volkmar Dener naglasio: „Ekosistemi koji obuhvataju više domena jesu najbitnija disciplina u vezi sa internetom stvari. Nema kompanije koja je kvalifikovanija za njihovu realizaciju od kompanije Bosch. Konkurentna prednost koju nudi naša diverzifikacija nikada nije bila veća.”

Elektromobilnost: težnja ka vođstvu na tržištu

Bosch neumorno radi na postizanju značajnog napretka u oblasti elektromobilnosti. Tokom 2017. godine kompanija je potpisala 20 ugovora za proizvodnju električnih pogonskih sistema čija ukupna vrednost iznosi 4 milijarde evra. Bosch očekuje da se masovno tržište za električna vozila pokrene 2020. i ima za cilj da bude vodeći igrač na tom tržištu. Upravo to je već slučaj u Kini, gde Bosch u saradnji sa američkim start-apom Nikola Motor Company i kineskom kompanijom Weichai Power, najvećim proizvođačem motora za komercijalna vozila na svetu, radi na unapređenju upotrebe gorivnih ćelija u vozilima koja se masovno proizvode. Pored poslovanja u oblasti komponenti, kompanija Bosch smatra da je i oblast on-line usluga, kao što je nedavno predstavljena usluga system!e, za unapređenje održivosti električne vožnje, oblast koja obećava.

Autonomna vožnja: od prodaje komponenti do sistemskih rešenja

Kompanija Bosch ostvaruje i značajan napredak u razvoju autonomne vožnje. Kompanija očekuje da će već 2019. godine na sistemima za pomoć vozačima ostvariti prodaju od dve milijarde evra. Bosch se razvija brže od tržišta, za koje se predviđa da će imati porast od 20 procenata ove godine. Očekuje se da prodaja radara i video senzora kompanije Bosch poraste za 40 procenata. „Veća automatizovanost znači i veću tehničku složenost. U budućnosti će našim kupcima biti potrebna sveobuhvatna rešenja, a ne samo pojedinačne komponente. To je još jedna oblast u kojoj naša stručnost u pogledu sistema predstavlja prednost”, izjavio je Dener. Oko 4.000 inženjera radi u Bosch-u na rešenjima za autonomnu vožnju, što je za 1.000 više nego pre godinu dana.

Umrežena vožnja: početak poslovanja u oblasti deljenja vožnje

Umrežena mobilnost predstavlja još jedno tržište na kome Bosch očekuje značajan obim poslovanja. Predviđa se da će vrednost ovog tržišta širom sveta dostići 140 milijardi evra do 2022. godine. Do 2025. na putevima širom sveta postojaće više od 450 miliona umreženih vozila. Bosch je započeo poslovanje u oblasti deljenja vožnje preuzimanjem američkog start-apa Splitting Fares (SPLT). Bosch je spojio SPLT i više od 20 drugih dobavljača mobilnih usluga u svojoj novoj diviziji Connected Mobility Solutions. One obuhvataju i uslugu iznajmljivanja e-skutera COUP koja će uskoro proširiti svoje poslovanje i na Madrid u Španiji.

Rezultati za 2017. po sektorima poslovanja

Svi poslovni sektori beleže povećane prihode od prodaje tokom 2017. godine: Mobility Solutions je povećao svoje prihode od prodaje za 7,8 procenata (9,4 procenta nakon usklađivanja sa efektima kursnih razlika) na 47,4 milijarde evra. To je trostruko veća stopa rasta u odnosu na stopu rasta automobilske industrije širom sveta. Ovaj prihod od prodaje obuhvata doprinos divizije Bosch Starter Motors and Generators po poslednji put, jer je ova divizija prodata krajem 2017. Marža iz poslovanja iznosila je 7,3 procenta, ili jedan procentni poen više od prethodne godine. U poslovnom sektoru Consumer Goods prihod od prodaje dostigao je 18,4 milijardi evra. To je porast od 4,5 procenata, ili 6,7 procenata uzimajući u obzir efekte kursnih razlika. Marža iz poslovanja iznosila je 8,1 procenat. Poslovni sektor Industrial Technology povećao je prihode od prodaje za 7,8 procenata na 6,8 milijardi evra, ili za 9,2 procenta nakon usklađivanja sa efektima kursnih razlika. Marža iz poslovanja iznosila je 3,3 procenta, što je porast od 2,1 procentni poen u odnosu na prethodnu godinu. Poslovni sektor Energy and Building Technology dostigao je prodaju od 5,4 milijarde evra, što je jednako povećanju od 4,1 procenat, ili 5,8 procenata nakon usklađivanja sa efektima kursnih razlika. Marža iz poslovanja iznosila je 4,4 procenta.

Rezultati za 2017. po regionima

Bosch Grupa ostvarila je promet od 40,8 milijardi evra u Evropi u 2017. godini. To predstavlja porast od 5,6 procenata, ili 6,6 procenata uzimajući u obzir efekte kursnih razlika. Kompanija je imala koristi od oporavka važnih zapadnoevropskih tržišta i pozitivnih ekonomskih dešavanja u Nemačkoj. Prihodi od prodaje u istočnoevropskim zemljama poput Rusije, Rumunije, kao i Turske takođe su se značajno povećali. Snažan rast je zabeležen i u Aziji i Pacifiku, uključujući Afriku. Prihod od prodaje porastao je za 13,5 procenata (16,5 procenata nakon usklađivanja sa efektima kursnih razlika) na 23,6 milijardi evra. Nakon usklađivanja sa efektima kursnih razlika, prihod Grupe od prodaje u Severnoj Americi zadržao se na prošlogodišnjem nivou. Zbog nižih rezultata u automobilskom sektoru i negativnih efekata kursnih razlika, prihodi od prodaje opali su za nominalnih 2 procenta na 12,1 milijardu evra. Nasuprot tome, u Južnoj Americi, prihod od prodaje je znatno povećan, i to za 16,4 procenta (13,2 procenta nakon usklađivanja sa efektima kursnih razlika) na 1,6 milijardi evra.

Broj zaposlenih: nastavlja se potražnja za IT i softverskim stručnjacima

Bosch Grupa je 31. decembra 2017. zapošljavala oko 402.000 saradnika širom sveta. To predstavlja povećanje od 12.900 zaposlenih u odnosu na isti period prošle godine. Zapošljavanje novih saradnika posebno je bilo izraženo u Azijsko-pacifičkoj oblasti, kao i centralnoj i istočnoj Evropi. U Nemačkoj je broj zaposlenih povećan za oko 3.700 na ukupno 137.700 saradnika. Bosch želi da u 2018. godini angažuje još obučenih specijalista i rukovodilaca sa posebnim fokusom na inženjere u oblasti informacionih tehnologija i softvera.

Grupa Bosch je vodeći dobavljač tehnologija i usluga. Zapošljava oko 400.500 saradnika širom sveta (od 31. decembra 2017. godine). Prema preliminarnim podacima, kompanija je ostvarila promet od 78 milijardi evra u 2017. godini. Delatnost kompanije podeljena je u četiri poslovna sektora: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods, i Energy and Building Technology. Bosch kao jedna od vodećih kompanija za Internet stvari nudi inovativna rešenja za pametne domove, pametne gradove, povezanu mobilnost i povezanu industriju. Bosch primenjuje svoju stručnost u tehnologiji senzora, softveru i uslugama, kao i sopstvenom oblaku za internet stvari da bi svojim korisnicima iz jednog izvora pružao povezana rešenja iz više domena. Strateški cilj Bosch Grupe je da otkriva tehnologije za povezan život i da poboljšava kvalitet života inovativnim i inspirativnim proizvodima i uslugama. Ukratko, Bosch stvara tehnologiju koja je "Tehnologija za život". Bosch Grupa se sastoji od firme Robert Bosch GmbH i oko 450 filijala i regionalnih društava u oko 60 zemalja. Ako tu ubrojimo i prodajne i servisne partnere, Bosch globalna mreža proizvodnje, inženjeringa i prodaje pokriva skoro sve zemlje na svetu. Osnova za budući rast kompanije je njena inovativnost. Bosch zapošljava otprilike 62.500 saradnika u sektoru za istraživanje i razvoj na više od 125 lokacija širom sveta.

Firmu je 1886. u Štutgartu osnovao Robert Bosch (1861-1942) kao „Radionicu za preciznu mehaniku i elektroniku". Zahvaljujući posebnoj strukturi vlasništva firme Robert Bosch GmbH, koja joj obezbeđuje preduzetničku slobodu, kompanija može da planira dugoročno i da investira u značajne projekte za budućnost. Ukupno 92% udela u firmi Robert Bosch GmbH u vlasništvu je fondacije Robert Bosch Stiftung GmbH. Većinsko pravo glasa ima industrijsko povereničko društvo Robert Bosch Industrietreuhand KG koje izvršava sve preduzetničke funkcije. Ostatak poslovnog udela je u vlasništvu porodice Bosch i društva Robert Bosch GmbH.

Dodatne informacije se mogu dobiti na adresi:

www.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse