Icon--AD-black-48x48Icon--address-consumer-data-black-48x48Icon--appointment-black-48x48Icon--back-left-black-48x48Icon--calendar-black-48x48Icon--Checkbox-checkIcon--clock-black-48x48Icon--close-black-48x48Icon--compare-black-48x48Icon--confirmation-black-48x48Icon--dealer-details-black-48x48Icon--delete-black-48x48Icon--delivery-black-48x48Icon--down-black-48x48Icon--download-black-48x48Ic-OverlayAlertIcon--externallink-black-48x48Icon-Filledforward-right_adjustedIcon--grid-view-black-48x48Icon--info-i-black-48x48Icon--Less-minimize-black-48x48Icon-FilledIcon--List-Check-blackIcon--List-Cross-blackIcon--list-view-mobile-black-48x48Icon--list-view-black-48x48Icon--More-Maximize-black-48x48Icon--my-product-black-48x48Icon--newsletter-black-48x48Icon--payment-black-48x48Icon--print-black-48x48Icon--promotion-black-48x48Icon--registration-black-48x48Icon--Reset-black-48x48share-circle1Icon--share-black-48x48Icon--shopping-cart-black-48x48Icon--start-play-black-48x48Icon--store-locator-black-48x48Ic-OverlayAlertIcon--summary-black-48x48tumblrIcon-FilledvineIc-OverlayAlertwhishlist

Ova web stranica koristi kolačiće u svrhe funkcionalnosti, pogodnosti i statistike. Ovo podešavanje možete da podesite u bilo kom trenutku klikom na "Promeni podešavanja". Ako se slažete sa ovakvim korišćenjem kolačića, kliknite na "Da, slažem se."

Istorija kompanije

Globalizacija od 1990. godine

10 minuta čitanja

Gvozdena zavesa je spuštena, Azija je obezbedila nova tržišta, a softver je otvorio nove mogućnosti za kompaniju Bosch. Poslednje tri decenije donele su brzu ekonomsku promenu sa kojom je kompanija morala da se suoči.

Crtež otvorene kapije koji simbolizuje otvaranje Istočne Evrope.

Kolaps Varšavskog pakta i otvaranje Istočne Evrope

Pad gvozdene zavese takođe je najavio novu eru za kompaniju Bosch. Do 1994. godine, Bosch je imao kompanije u 13 država bivšeg Istočnog bloka. Bosch je otvorio pogone za proizvodnju u gradovima Jihlava i České Budějovice u Republici Češkoj, u Vroclavu u Poljskoj, u Miskolcu i Hatvanu u Mađarskoj, i u Engelsu i Samari u Ruskoj Federaciji. Deo prodaje ostvaren van Nemačke porastao je sa 51 procenta u 1990. godini na oko 72 procenta 2000-te godine.

IFA Trabant 601 u radionici Brandenburg Bosch Car Service (1992. godine). Trabant je bio standardan putnički automobil u socijalističkoj istočnoj Nemačkoj do 1989. godine, tako da je bilo potrebno da se tehnologija za testiranje kompanije Bosch prilagodi radu na popularnom modelu vozila.
IFA Trabant 601 u radionici Brandenburg Bosch Car Service (1992. godine). Trabant je bio standardan putnički automobil u socijalističkoj istočnoj Nemačkoj do 1989. godine, tako da je bilo potrebno da se tehnologija za testiranje kompanije Bosch prilagodi radu na popularnom modelu vozila.
Jedna od najvažnijih lokacija u Mađarskoj regionalnoj organizaciji koja je osnovana 1991. godine u Hatvanu, u kojoj su se proizvodili proizvodi za automobilsku elektroniku, na primer senzori. (1998)
Jedna od najvažnijih lokacija u Mađarskoj regionalnoj organizaciji koja je osnovana 1991. godine u Hatvanu, u kojoj su se proizvodili proizvodi za automobilsku elektroniku, na primer senzori. (1998)

Korišćenje prilika — nove lokacije u Aziji

U Indiji, Japanu i zemljama jugoistočne Azije, kompanija Bosch je bila dugo prisutna ili je radila na stvaranju baze na tržištima u razvoju. Ali došlo je do postupnog otvaranja kineskog tržišta koje je bilo od najvećeg strateškog interesa. Sve do 1994. godine, jedino prisustvo kompanije Bosch u Kini bilo je u obliku licenca i predstavništva u Pekingu, osnovanog 1989. godine. Nakon toga, kompanija Bosch je uspela da obezbedi poziciju regionalnog proizvođača i na ovom tržištu.

Reklamni bilbord za profesionalne električne alate za građevinsku industriju na putevima Šangaja. (1996)
Reklamni bilbord za profesionalne električne alate za građevinsku industriju na putevima Šangaja. (1996)
Reklamni plakat u centru Šangaja. Svećice su jedan od prvih proizvoda kompanije Bosch proizvedenih u Kini. (1998)
Reklamni plakat u centru Šangaja. Svećice su jedan od prvih proizvoda kompanije Bosch proizvedenih u Kini. (1998)

Mikromehanički senzori

Vaš na mikromehaničkom senzoru (MEMS) za označavanje skale (1995. godina)

Mini uređaji za nadzor

Kompanija Bosch je razvila mikromehaničke senzore za automobilsku primenu tokom 1990-ih godina, koji rade kao senzorski organi za merenje ubrzanja, rotacije, pritiska i zvuka. Oni prenose informacije do elektronskih kontrolnih jedinica, omogućavajući im da znaju kada tačno da napumpaju vazdušni jastuk, na primer, u slučaju nesreće. Godine 2005., kompanija Bosch je takođe počela da proizvodi senzore za potrošačku elektroniku, kao što su pametni telefoni ili konzole za igranje igara. Širina najmanjeg MEMS-a je samo 1,5 mm. Istraživački tim kompanije Bosch izumeo je proces „plazma graviranja“ za proizvodnju ovih minijaturnih delova. Kompanija Bosch je od 1995. godine proizvela oko 5 milijardi MEMS-a, a sada je vodeći proizvođač na tržištu sa oko 4 miliona jedinica svakog dana.

Slika: Vaš na mikromehaničkom senzoru (MEMS) za označavanje skale (1995. godina)

Crtež sijalice sa automobilom unutra.

Od ESP-a do ACC-a — sve jače usmerenje na inovacije

ESP® program za elektronsku stabilnost koji je pokrenut 1995. godine bio je tehnološka prekretnica. On sprečava klizanje vozila. Iste godine, kompanija Bosch je otkrila TravelPilot sistem za navigaciju sa navođenjem rute i glasovnim komandama. Godine 1997., sistem za ubrizgavanje dizel goriva pod visokim pritiskom smanjio je potrošnju goriva, a to isto je postignuto i direktnim ubrizgavanjem gasa 2000-te godine, dok su sistemi za pomoć vozaču, kao što su Adaptive Cruise Control i Night Vision povećali bezbednost.

Nakon oko decenije rada na razvoju, prvi sistem za navigaciju kompanije Bosch, nazvan TravelPilot, izbačen je na tržište 1989. godine. Navođenje rute i glasovne komande dodati su 1995. godine.
Nakon oko decenije rada na razvoju, prvi sistem za navigaciju kompanije Bosch, nazvan TravelPilot, izbačen je na tržište 1989. godine. Navođenje rute i glasovne komande dodati su 1995. godine.
Testiranje ESP-a na severu Švedske (1995. godina). Testiranje vozila je snimljeno iz helikoptera za televizijski program.
Testiranje ESP-a na severu Švedske (1995. godina). Testiranje vozila je snimljeno iz helikoptera za televizijski program.
Komponente sistema za ubrizgavanje dizel goriva pod visokim pritiskom (1997. godina). Gorivo se skladišti u vodu pod pritiskom do 2500 bara za ubrizgavanje.
Komponente sistema za ubrizgavanje dizel goriva pod visokim pritiskom (1997. godina). Gorivo se skladišti u vodu pod pritiskom do 2500 bara za ubrizgavanje.

Kompanija se menja — nove oblasti poslovanja

Nakon prodaje sektora za telekomunikacije, kompanija Bosch je 2001. godine stekla stručnjake u oblasti industrijske tehnologije Mannesmann Rexroth. Ovo je ojačalo oblast industrijske tehnologije i uravnotežilo strukturu kompanije. Ostali delovi sektora telekomunikacija oformili su diviziju za bezbednosne sisteme. Kompanija Bosch je proširila svoj sektor termotehnike kupovinom kompanije Buderus AG 2003. godine. Kompanija Bosch je uzela učešće i u novim oblastima, sa sektorom kao što je sektor solarne energije koji je oformljen 2008. godine.

Vizuelna provera vafera od 6 inča u fabrici Reutlingen (1999. godina). Danas, na jednom vaferu može da se proizvede preko 1000 mikročipova za strujna kola i senzore.
Vizuelna provera vafera od 6 inča u fabrici Reutlingen (1999. godina). Danas, na jednom vaferu može da se proizvede preko 1000 mikročipova za strujna kola i senzore.
Junkersov kotao na gas koji se proizvodi za kućno grejanje. Kompanija Bosch je znatno proširila svoj sektor termotehnike kupovinom kompanije Buderus AG. (2015)
Junkersov kotao na gas koji se proizvodi za kućno grejanje. Kompanija Bosch je znatno proširila svoj sektor termotehnike kupovinom kompanije Buderus AG. (2015)
Mašine za bušenje tunela sa hidrauličnim komponentama kompanije Bosch Rekroth koriste se za izgradnju dugih planinskih tunela. (2015)
Mašine za bušenje tunela sa hidrauličnim komponentama kompanije Bosch Rekroth koriste se za izgradnju dugih planinskih tunela. (2015)
Solarna Decathlon kuća, koju su razvili stručnjaci sa Tehničkog fakulteta u Darmštatu u saradnji sa kompanijom Bosch, može samostalno da proizvede svu potrebnu energiju. Dobila je prestižnu nagradu „Solar Decathlon“ 2007. godine u Sjedinjenim Državama.
Solarna Decathlon kuća, koju su razvili stručnjaci sa Tehničkog fakulteta u Darmštatu u saradnji sa kompanijom Bosch, može samostalno da proizvede svu potrebnu energiju. Dobila je prestižnu nagradu „Solar Decathlon“ 2007. godine u Sjedinjenim Državama.
Crtež čoveka koji vozi bicikl uzbrdo i stilizovan ekran.

Pametno odvijanje, uključivanje i isključivanje, hlađenje i upravljanje

Sa IXO električnim odvijačem, koji je iznenađujuće brzo postao najprodavaniji električni alat širom svijeta, kompanija Bosch je 2003. godine ustanovila novu poslovnu oblast za male i lake uređaje sa Li-jonskim baterijama. Pojavile su se i potpuno nove oblasti, kao što su motori za e-bicikle u 2011. godini. Istovremeno, kompanija Bosch je proširila svoje tradicionalne aktivnosti, na primer otkupom bivših zajedničkih ulaganja kao što su ZF Lenksysteme i Bosch und Siemens Hausgerate – koji su činili ključnu osnovu za buduće scenarije kao što su kućni aparati sa web opcijom i automobili koji voze sami.

Litijum-jonske baterije omogućavaju dizajn vrlo kompaktnog i praktičnog IXO-a, pokrenutog 2003. godine.
Litijum-jonske baterije omogućavaju dizajn vrlo kompaktnog i praktičnog IXO-a, pokrenutog 2003. godine.
Proizvodnja elektromotora za pogon električnih vozila u fabrici Bosch Hildesheim (2015. godine). Oni predstavljaju kamen temeljac buduće e-mobilnosti, zajedno sa energetskom elektronikom, invertorima i tehnologijom za rekuperaciju energije.
Proizvodnja elektromotora za pogon električnih vozila u fabrici Bosch Hildesheim (2015. godine). Oni predstavljaju kamen temeljac buduće e-mobilnosti, zajedno sa energetskom elektronikom, invertorima i tehnologijom za rekuperaciju energije.

Automatizovana vožnja

Test vozilo za automatizovanu vožnju sa rotirajućom kamerom od 360 stepeni velike brzine (2015. godine)

Putovanje na autopilotu

Automatizovana vožnja više nije ograničena na naučnu fantastiku. Kompanija Bosch istražuje, razvija i testira ovu tehnologiju u laboratorijama, na nemačkoj autoban mreži i kalifornijskim auto-putevima. Kompanija Bosch je lansirala daljinski radar još 2000-te godine. Sistem nove generacije je već tada bio sposoban da ga automatski zaustavi i ubrza u saobraćajnim kolonama. Kako se tehnologija senzora i softvera više razvija, tako će ovo postepeno postati moguće i na auto-putevima do 2020. godine, na seoskim putevima do 2025. godine, kao i u gradskom saobraćaju do 2030. godine.

Slika: Test vozilo za automatizovanu vožnju sa rotirajućom kamerom od 360 stepeni velike brzine (2015. godine)

Smeli poduhvati na novim teritorijama — Internet stvari i industrija 4.0 generacije

Internet stvari i usluge kompaniji Bosch otvaraju mnoge nove linije poslovanja. Pored tradicionalnih proizvoda, ovo uključuje i softver, nove poslovne modele zasnovane na internetu i zaštitu podataka. Kompanija je sebi dugoročno postavila za cilj kombinovanje ove četiri oblasti. To pokriva sve, od automatizovane vožnje do pametnih kuća i autonomne komunikacije između fabričkih postrojenja.

Pilot projekat za infrastrukturu stanice za punjenje električnih vozila u Singapuru. Cilj je da se razvije optimalni softver koji usklađuje pretragu stanica, punjenje i naplatu da bi se kupcu obezbedila laka i praktična usluga. (2011)
Pilot projekat za infrastrukturu stanice za punjenje električnih vozila u Singapuru. Cilj je da se razvije optimalni softver koji usklađuje pretragu stanica, punjenje i naplatu da bi se kupcu obezbedila laka i praktična usluga. (2011)
Analiza proizvodnje u realnom vremenu. Podaci koji su na ovaj način prikupljeni pomažu u postizanju umreženog okruženja za industriju 4.0 generacije, u kojoj mašine mogu međusobno samostalno da komuniciraju i poboljšaju proizvodne procese.
Analiza proizvodnje u realnom vremenu. Podaci koji su na ovaj način prikupljeni pomažu u postizanju umreženog okruženja za industriju 4.0 generacije, u kojoj mašine mogu međusobno samostalno da komuniciraju i poboljšaju proizvodne procese.
Na prometnom autobanu, na relaciji od Štutgarta do Minhena, blizu aerodroma Štutgart, prepoznatljiv iz daleka – logotip i amblem kompanije Bosch koji svetle noću. Svako slovo je visoko osam metara.
Na prometnom autobanu, na relaciji od Štutgarta do Minhena, blizu aerodroma Štutgart, prepoznatljiv iz daleka – logotip i amblem kompanije Bosch koji svetle noću. Svako slovo je visoko osam metara.