Izložba IAA Mobility 2023: Rast kompanije Bosch uz rešenja i tehnologiju za vozila zasnovana na softveru
Izložba IAA Mobility 2023: Rast kompanije Bosch uz rešenja i tehnologiju za vozila zasnovana na softveru

- Dr Stefan Hartung: „Bosch dobro poznaje softver i hardver i uz pomoć nove tehnologije pretvara vozilo zasnovano na softveru u stvarnost.”
- Računari za vozila: Bosch očekuje da će prodaja dostići milijarde do sredine decenije.
- Razvoj poslovanja: u 2023. očekuje se ubedljiv rast prodaje od 10 odsto u Mobility sektoru.
- Markus Heyn: „Softver je ključ za dalje unapređenje praktičnosti i održivosti.”
- Elektromobilnost: Bosch je na dobrom putu da 2026. ostvari svoj prodajni cilj od 6 milijardi evra.
Štutgart i Minhen, Nemačka – Softver je temelj budućnosti mobilnosti. Nijedna druga kompanija ne može da parira rešenjima i tehnologiji koje Bosch nudi za vozila zasnovana na softveru u svim domenima – od centralnih kompjutera vozila preko rešenja u cloudu do poluprovodnika. Ovde Bosch ima koristi od svoje snage ne samo u softveru za automobile već i u hardveru koji mu je potreban i već beleži snažan rast u kompjuterima za vozila. Kompanija očekuje prodaju od tri milijarde evra u 2026. godini samo od kompjutera koji pomažu vozačima i infotejnment. Poslovni razvoj kompanije Bosch je generalno pozitivan, iako su uslovi i dalje promenljivi i izazovni.
U oblasti mobilnost, očekuje se ubedljiv rast prodaje od 10 procenata u 2023. nakon prilagođavanja efekta kursne razlike. Ovaj rast uključuje efekte cena, kao i izražena povećanja obima. „Bosch dobro poznaje softver i njime oblikuje budućnost mobilnosti. Naša tehnologija će pretvoriti vozilo zasnovano na softveru u stvarnost i pomoći mu da se pojavi na putevima“, rekao je dr Stefan Hartung, predsednik Upravnog odbora kompanije Bosch, na međunarodnoj izložbi IAA Mobility 2023 u Minhenu.
„U budućnosti mobilnosti zasnovane na softveru, neće biti važan samo hardver, već i interakcija softvera iz različitih izvora“, nastavio je Hartung. Bosch se pozicionira više nego ikad kao softverska kompanija za mobilnost, dok u isto vreme nastavlja da razvija svoju hardversku ekspertizu. U okviru ovih napora, kompanija od 1. januara 2024. godine reorganizuje Mobility sektor, čime će ojačati saradnju između divizija. Bosch zapošljava 38.000 programera samo una poslovima vezanim za mobilnost – više nego bilo koja druga kompanija u automobilskoj industriji.

Bezbednija i održivija mobilnost zahvaljujući Bosch softveru Vozila zasnovana na softveru zahtevaju novu, centralizovanu IT i elektronsku arhitekturu. Bosch je jedna od retkih kompanija koja razvija ovu arhitekturu – i koja zna kako da upravlja interakcijom između automobilske elektronike i clouda. Kompanija nudi hardverski nezavisan softver koji radi na čipovima različitih proizvođača. Jedan od rezultata ovoga je poseban interfejs za pomoć vozaču i automatizovani sistem za vožnju, koji takođe pomaže odvajanju softvera i hardvera. Vozila u kojima je softver početna tačka performansi i razvoja mogu da pruže vozačima prilagođeno digitalno iskustvo vožnje. Nove funkcije u oblastima kao što je pomoć vozaču mogu se bežično dodati u automobil putem ažuriranja softvera. „Navikli smo na stalna ažuriranja naših pametnih uređaja. Automobili bi takođe trebalo da budu u mogućnosti da dobiju nove funkcije u bilo kom trenutku, bez obzira na fejslifting ili promene modela. Automobili će moći da urade više sa Bosch softverskim rešenjima“, rekao je dr Markus Hejn, član upravnog odbora i predsednik Mobility sektora. „Softver je ključ za dalje poboljšanje praktičnosti i održivosti“, dodao je on. U električnim automobilima, na primer, softver olakšava povezano upravljanje energijom i toplotom, što smanjuje vreme punjenja baterije do 20 odsto.
Poslovanje u vezi sa elektromobilnošću se dobro razvija u kompaniji Bosch. Kompanija je na putu da ostvari prodaju od 6 milijardi evra u 2026. godini. Prošle godine Bosch je uspeo da poveća proizvodnju komponenti za električne automobile za približno 50 odsto. U 2023. samo proizvodnja elektromotora će se udvostručiti. Bosch softver takođe igra ključnu ulogu u široj industriji elektromobilnosti; na primer, u automatizovanim sistemima za reciklažu baterija. Ne samo da softver može da utvrdi poreklo i stanje baterije, već vodeći korisnika kroz korake procedure, takođe omogućava brzo i bezbedno rastavljanje sklopova baterija.

Novi koncept upravljanja nezavisan od hardvera
Iako su hardverski i softverski inženjering odvojeni, oni su takođe obostrano korisni. Ovo je posebno vidljivo u savremenim sistemima za prevenciju nezgoda kao što je nova generacija ESP-a. Ključna inovacija ovde je novi koncept upravljanja: Vehicle Dinamics Control 2.0. Ovaj softver može intervenisati ne samo u sistemu kočnica već i u sistemu električnog pogona i električnom upravljačkom sistemu. To znači manje upravljanja u suprotnom smeru i kraći put kočenja, a samim tim i veću bezbednost za vozače. Glavna prednost za proizvođače automobila je mogućnost integracije novog upravljačkog sistema ili u centralni kompjuter vozila ili u ESP upravljačku jedinicu, a u budućnosti će biti dostupan kao poseban softverski paket. Biće deo upravljanja kretanjem vozila, softverskog rešenja koje koordiniše sve aspekte kretanja vozila koristeći centralnu kontrolu kočnica, upravljanja, pogonskog sklopa i šasije.
Bosch industrijska tehnologija duž celog lanca vrednosti
Bosch softver neće promeniti samo vožnju, već i način na koji se vozila proizvode. Snimanjem položaja i stanja transportnih kutija u realnom vremenu, ovo rešenje omogućava transparentno i bezbedno praćenje. Softver u okviru Industrije 4.0 Nexeed pomaže da se značajno smanji stopa otpada u fabrikama baterija sa trenutnog nivoa od 10 do 15 odsto. Pored toga, Bosch može da koristi veštačku inteligenciju (UI) za otkrivanje anomalija i grešaka u proizvodnji automobila u ranoj fazi, čime se smanjuju troškovi proizvodnje. Bosch već koristi takav softver za korisnički interfejs u 50 svojih fabrika. U pogonu kompanije u Bursi, Turska, troškovi proizvodnje su već značajno niži zahvaljujući softveru.

Kontakt za medije
Aleksandra Savić
Korporativne komunikacije