Automobili: asistenti na točkovima

 
 
 

Kontakti


Kristina Šperanda Ferenc
Telefon: +385 1 295-80-47

 

30-05-2017 | Srbija | Vesti o proizvodima

Bosch programska platforma omogućava ponudu raznih usluga

  • Član upravnog odobra kompanije Bosch, Hohejzel: „Usluge sve više postaju faktor različitosti unutar automobilske industrije.“
  • Studija predviđa da će do 2020. godine na putevima biti oko 250 miliona umreženih automobila.
  • 'Automotive Cloud Suite' omogućava razvoj, upravljanje i prodaju usluga za umrežene automobile
  • Bosch sistemi upozoravaju o vozačima koji se kreću u pogrešnom smeru, a takođe i traže slobodna parking mesta

Berlin – Tehnologija umreženih automobila doživljava ekspanziju. Počev od marta 2018. godine, „eCall“ sistem za automatske pozive u hitnim slučajevima biće obavezan u Evropskoj Uniji, što znači da će svaki novi automobil biti umrežen. Istraživanje tržišta od strane kompanije Gartner predviđa da će do 2020. godine biti oko 250 miliona umreženih automobila na putevima širom sveta. Kako automobili sve više postaju mobilni uređaji na točkovima, zainteresovani kupci se više fokusiraju na digitalne usluge, kao što su one za praćenje stanja automobila ili upozorenja o vozačima koji se kreću u pogrešnom smeru. Prema istraživanju sprovedenom od strane Nemačke grupe za analizu potrošača i medija (VUMA 2017.), više od četvrtine nemačke populacije već vidi pristup internetu kao ključnu karakteristiku prilikom kupovine automobila. Govoreći na konferenciji „Bosch ConnectedWorld 2017.“ u Berlinu, član upravnog odbora kompanije Bosch, dr Dirk Hohejzel je izjavio: „Usluge sve više postaju faktor različitosti unutar automobilske industrije.“ Hohejzel takođe najavljuje lansiranje „Bosch Automotive Cloud Suite“, nove platforme za mobilne usluge. 'Automotive Cloud Suite' nudi proizvođačima automobila i svim dobavljačima mobilnih usluga programsku platformu, kao i sveobuhvatni alat za razvoj svih vrsta usluga i za njihovo brzo lansiranje na šire tržište. Hohejzel je nastavio: „Vozači takođe imaju prednosti od veličine Automotive Cloud Suite platforme, još više personalizovanog asortimana usluga.“

Snaga kompanije Bosch: stručnost u automobilima, cloud-u i velikim bazama podataka

'Bosch Automotive Cloud Suite' je zasnovan na Bosch IoT Suite platformi (Internet of Things) i obezbeđuje tehnološku osnovu za sve usluge koje uključuju umreženost automobila. U jednoj platformi nude se sve funkcije potrebne za povezivanje uređaja, korisnika, kompanija i domena. U svojoj platformi 'Automotive Cloud Suite' Bosch obezbeđuje pojedinačne programske module, kao što su digitalni dnevnik o razmeni podataka ili rešenja za implementaciju programskih nadogradnji. Dobavljači mobilnih usluga mogu koristiti module za razvoj širokog obima usluga za umrežavanje automobila. „Bosch je u poziciji da spoji sveobuhvatni 'know-how' u automotivu i IT iskustvo“, rekao je Hohejzel. „Od ideje do predstavljanja, pa sve do prave upotrebe usluga, našim klijentima obezbeđujemo sve sa samo jednog izvora.“ Bosch spaja mnoge oblasti svoje ekspertize u svojoj platformi 'Automotive Cloud Suite': osim veština u snabdevanju sistemima za automobilsku industriju i kao vodeći dobavljač enkriptovanih tehnologija, kompanija ima široko iskustvo kao cloud operator i u upravljanju velikim bazama podataka.

„Ne samo da naši klijenti mogu implementirati usluge sa 'Automotive Cloud Suite' platformom, već ih i mi koristimo za usluge unutar naše kompanije“, izjavio je Hohejzel. Bosch je predstavio asortiman novih usluga na demo vozilu zasnovnom na Jaguar F-Pace modelu na konferenciji „Bosch ConnectedWorld 2017.“ Ispod možete pronaći pet usluga koje postaju standardne u svakom vozilu.

1. Upozorenje na vozača koji se kreće u pogrešnom smeru

Samo u Nemačkoj, više od 2.000 upozorenja na vozače koji se kreću u pogrešnom smeru bude emitovano svake godine. Međutim, u većini slučajeva upozorenje stigne prekasno, s obzirom da se jedna trećina takvih nezgoda, u najgorem slučaju, završi sa fatalnim posledicama. Bosch upozorenje na vozača koji se kreće u pogrešnom smeru zasnovanom na cloud tehnologiji je dizajnirano tako da obezbeđuje upozorenje u roku od 10 sekundi. Zvuk upozorenja ne ide samo vozaču koji se kreće u pogrešnom smeru, već i svim učesnicima saobraćaja u blizini. Usluga funkcioniše kao anđeo čuvar u „digitalnom oblaku“.

2. Intuitivna dijagnostika

Ne postoji ništa gore nego kada se automobil pokvari dok ste na odmoru. Intuitivna dijagnostika sprečava situacije u kojima se automobil neočekivano pokvari.Tokom normalne vožnje, sistem analizira podatke i pravi predviđanja o stanju ključnih komponenti. Vozač je upozoren pre nego što se deo istroši i dobija preporuku za sledeću posetu auto-servisu.

3. Parkiranje zasnovano na globalnim podacima

Ova usluga pretvara parkiranje u društvenu aktivnost. Dok se automobil vozi okolo, koristi svoje ugrađene senzore za merenje razmaka između automobila parkiranih uz ivicu. Ova informacija zatim odlazi u digitalnu mapu parkinga. Koristeći pametno procesuiranje podataka, Bosch kreira informaciju kako bi se generisala putanja i ostali podaci potrebni za parkiranje. Digitalna mapa parkinga je dostupna na cloud-u za sve automobile u blizini, omogućavajući vozačima da krenu direktno na slobodno mesto.

4. Lični asistent

San o svom ličnom asistentu uskoro postaje stvarnost. Sa ovom Bosch uslugom , vozači mogu koristiti glasovne komande za jednostavno upravljanje svojim sastancima, traženje detaljnijih informacija, podešavanja u svojim pametnim domovima i mnogo toga, a sve to tokom vožnje. Tokom vremena, asistent uči ponašanje i navike korisnika, kako bi bio u mogućnosti da pruži bolju podršku.

5. Ažuriranje programa bežičnim putem

Ažuriranje programa sa cloud-a su uveliko moguća za pametne telefona; sada Bosch isto pruža automobilima. Nove karakteristike, kao što su efikasniji mod vožnje za električna vozila, mogu biti dodata i automobilu – jednostavno, enkriptovano i zaštićeno od hakovanja.

Grupa Bosch je vodeći dobavljač tehnologija i usluga. Zapošljava oko 390.000 saradnika širom sveta (od 31. decembra 2016. godine). Kompanija je ostvarila promet od 73,1 milijardi evra u 2016. godini. Delatnost kompanije podeljena je u četiri poslovna sektora: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods, i Energy and Building Technology. Bosch kao jedna od vodećih kompanija za Internet stvari nudi inovativna rešenja za pametne domove, pametne gradove, povezanu mobilnost i povezanu industriju. Bosch primenjuje svoju stručnost u tehnologiji senzora, softveru i uslugama, kao i sopstvenom oblaku za internet stvari da bi svojim korisnicima iz jednog izvora pružao povezana rešenja iz više domena. Strateški cilj Bosch grupe je da otkriva tehnologije za povezan život i da poboljšava kvalitet života inovativnim i inspirativnim proizvodima i uslugama. Ukratko, Bosch stvara tehnologiju koja je "Tehnologija za život". Grupa Bosch sastoji se od firme Robert Bosch GmbH i oko 440 filijala i regionalnih društava u oko 60 zemalja. Ako tu ubrojimo i prodajne i servisne partnere, Bosch globalna mreža proizvodnje, inženjeringa i prodaje pokriva skoro sve zemlje na svetu. Osnova za budući rast kompanije je njena inovativnost. Bosch zapošljava otprilike 59.000 saradnika u sektoru za istraživanje i razvoj na više od 120 lokacija širom sveta.

Firmu je 1886. u Štutgartu osnovao Robert Bosch (1861-1942) kao „Radionicu za preciznu mehaniku i elektroniku". Zahvaljujući posebnoj strukturi vlasništva firme Robert Bosch GmbH, koja joj obezbeđuje preduzetničku slobodu, kompanija može da planira dugoročno i da investira u značajne projekte za budućnost. Ukupno 92% udela u firmi Robert Bosch GmbH u vlasništvu je fondacije Robert Bosch Stiftung GmbH. Većinsko pravo glasa ima industrijsko povereničko društvo Robert Bosch Industrietreuhand KG koje izvršava sve preduzetničke funkcije. Ostatak poslovnog udela je u vlasništvu porodice Bosch i društva Robert Bosch GmbH.

Dodatne informacije se mogu dobiti na adresi:

www.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse