Visoka tehnologija za poljoprivredna dobra: kompanija Bosch poljoprivrednom tehnologijom otvara vrata tržištu vrednom milijarde evra

 
 
 

Kontakti


Kristina Šperanda Ferenc
Telefon: +385 1 295-80-47

 

17-11-2017 | Srbija | Korporativne vesti

Bosch prenosi tehnologije sa automobila na poljoprivredu

  • Prodajom poljoprivredne opreme kompanija Bosch ostvaruje prodaju vrednu milijardu evra
  • Pametne tehnologije čine poljoprivredu efikasnijom
  • Bosch digitalizuje poljoprivredna dobra uz pomoć senzora i povezane platforme

Štutgart, Nemačka – Zahvaljujući poljoprivrednicima koji senzorima određuju najpogodnije vreme za žetvu, koji se oslanjaju na aplikacije za merenje temperature zemljišta i automatsko upravljanje traktorima na njivama, tržište poljoprivrednih tehnologija raste širom sveta. Ujedno je ovo unosna oblast i za kompaniju Bosch. Širom proizvodnog sektora, od pogonskih sistema za traktore i hidrauličnih rešenja za poljoprivredne mašine do povezanih proizvoda za pametan uzgoj, kompanija prenosi automobilsku tehnologiju na poljoprivredu i već ostvaruje prodaju u vrednosti od milijardu evra. Štaviše, poslovanje u ovoj oblasti nastaviće da se razvija. Bosch planira da udvostruči prodaju tehnologija za poljoprivredu do sredine naredne decenije. „Bosch je više od automobila i bežičnih električnih odvijača. Mi dovodimo visoku tehnologiju do poljoprivrednih dobara, otvarajući vrata tržištu vrednom milijarde evra“, kaže dr Markus Hejn, član upravnog odbora kompanije Robert Bosch GmbH.

Poslovanje kompanije Bosch u oblasti poljoprivredne tehnologije raste

Bosch želi da učini poljoprivredu održivijom i efikasnijom. Izazovi su prilično veliki, s obzirom na to da populacija na planeti konstantno raste. Prema istraživanjima, broj ljudi u svetu do 2025. godine dostići će 8 milijardi. Da bi se nahranio toliki broj ljudi, potrebno je više hrane. Međutim, količina obradivog zemljišta ne raste, što znači da će poljoprivrednici morati da povećaju svoje prinose. Godine 1900. jedan poljoprivrednik hranio je 4 osobe, a ova brojka se danas popela na 155 ljudi – i nastavlja da raste (izvor: Rheinischer Landvirtschafts-Verband).

Jedno od rešenja za veće prinose i veću iskorišćenost njive jeste povezanost. Istraživanje pokazuje da će tržište digitalne poljoprivrede porasti na globalnom nivou sa današnjih 3,5 milijardi evra na 6 milijardi evra. Pametna i povezana poljoprivreda vrtoglavom brzinom usmerava poljoprivredna dobra ka budućnosti – čime vuku napred i nove tehnologije kompanije Bosch. „Putem interneta stvari i IoT cloud sistema kompanije Bosch, digitalizujemo poljoprivredna dobra“, kaže Hejn. Pored kompanije Bosch, mali je broj kompanija koje imaju potreban softver, senzorsku tehnologiju i stručnost za ovu vrstu usluge. Od povezivanja na polju do mašinerije, rešenja kompanije Bosch pružaju podršku poljoprivrednicima u svakodnevnom radu, pomažu im da poboljšaju prinose i da što delotvornije obavljaju operativne procese. Bosch u poljoprivredi primenjuje i MEMS senzore koji su originalno razvijeni za automobile. Ovi senzori mere relevantne vrednosti kao što su temperatura i vlažnost i prenose ih putem cloud tehnologije na pametne telefone poljoprivrednika. Zahvaljujući aplikaciji, oni su u mogućnosti da sve vreme prate svoje useve, bez obzira na to gde su i bez potrebe da lično proveravaju useve na polju. Na taj način poljoprivrednici štede vreme i povećavaju kvalitet i prinose svojih proizvoda. Još jedna usluga koju Bosch IoT cloud može pretvoriti u stvarnost jeste povezanost poljoprivredne mehanizacije. Podaci o vozilu mogu da se koriste za predviđanje grešaka i njihovo blagovremeno otklanjanje čime se sprečavaju kvarovi i skupe popravke.

Prskanje i zaštita

Bosch ne samo da olakšava rad poljoprivrednicima i pomaže im da povećaju prinose već pomaže i u tome da poljoprivreda primenom tehnologije štiti životnu sredinu. U sklopu istraživačkog partnerstva sa kompanijom Bayer, Bosch razvija tehnologiju za pametno prskanje. Zahvaljujući kamerama sa senzorima, može se praviti razlika između useva i korova te pesticidima ciljati samo korov – i to brzinom svetlosti, u jednom procesu. „Pametno prskanje na održiv način čisti polja od korova. Ono štiti polja i smanjuje uticaj na životnu sredinu“, kaže Hejn.

Stručnost sistema kompanije Bosch čini poljoprivrednu mehanizaciju efikasnijom i pogodnijom za upotrebu. Smart Cab, koji je Bosch razvio kao član konceptnog klastera CAB, pretvara poljoprivredna vozila u povezane komandne centre na polju. Sve komponente – vozila, kamere i uređaji slični dronovima – mogu da komuniciraju jedni sa drugima u pametnoj kabini. Putem cloud tehnologije, bespilotni fotoaparati šalju detaljne slike stanja useva u vozačku kabinu, a operateri sa kamere za prepoznavanje objekata mogu da primaju upozorenja o živim preprekama poput jelena. Korišćenjem virtuelne prodavnice aplikacija, korisnici vozila putem bežične veze mogu da preuzmu određene aplikacije i da ih instaliraju direktno na mašinu. Tako se, na primer, mlaznice mogu podesiti u zavisnosti od vremenskih uslova i stanja zemljišta.

Grupa Bosch je vodeći dobavljač tehnologija i usluga. Zapošljava oko 390.000 saradnika širom sveta (od 31. decembra 2016. godine). Kompanija je ostvarila promet od 73,1 milijardi evra u 2016. godini. Delatnost kompanije podeljena je u četiri poslovna sektora: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods, i Energy and Building Technology. Bosch kao jedna od vodećih kompanija za Internet stvari nudi inovativna rešenja za pametne domove, pametne gradove, povezanu mobilnost i povezanu industriju. Bosch primenjuje svoju stručnost u tehnologiji senzora, softveru i uslugama, kao i sopstvenom oblaku za internet stvari da bi svojim korisnicima iz jednog izvora pružao povezana rešenja iz više domena. Strateški cilj Bosch grupe je da otkriva tehnologije za povezan život i da poboljšava kvalitet života inovativnim i inspirativnim proizvodima i uslugama. Ukratko, Bosch stvara tehnologiju koja je "Tehnologija za život". Grupa Bosch sastoji se od firme Robert Bosch GmbH i oko 440 filijala i regionalnih društava u oko 60 zemalja. Ako tu ubrojimo i prodajne i servisne partnere, Bosch globalna mreža proizvodnje, inženjeringa i prodaje pokriva skoro sve zemlje na svetu. Osnova za budući rast kompanije je njena inovativnost. Bosch zapošljava otprilike 59.000 saradnika u sektoru za istraživanje i razvoj na više od 120 lokacija širom sveta.

Firmu je 1886. u Štutgartu osnovao Robert Bosch (1861-1942) kao „Radionicu za preciznu mehaniku i elektroniku". Zahvaljujući posebnoj strukturi vlasništva firme Robert Bosch GmbH, koja joj obezbeđuje preduzetničku slobodu, kompanija može da planira dugoročno i da investira u značajne projekte za budućnost. Ukupno 92% udela u firmi Robert Bosch GmbH u vlasništvu je fondacije Robert Bosch Stiftung GmbH. Većinsko pravo glasa ima industrijsko povereničko društvo Robert Bosch Industrietreuhand KG koje izvršava sve preduzetničke funkcije. Ostatak poslovnog udela je u vlasništvu porodice Bosch i društva Robert Bosch GmbH.

Dodatne informacije se mogu dobiti na adresi:

www.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse