Bosch, Vodafone i Huawei omogućavaju pametnim automobilima da međusobno komuniciraju

 
 
 

Kontakti


Kristina Šperanda Ferenc
Telefon: +385 1 295-80-47

 

26-01-2018 | Srbija | Korporativne vesti

  • Uspešni testovi: Cellular-V2X unapređuje sisteme pomoći za vozače koji više ne samo što upozoravaju, već pružaju i aktivnu podršku
  • Prvi put u Evropi: Bosch, Vodafone i Huawei testiraju Cellular-V2X na terenu
  • U stvarnom vremenu: komunikacija između automobila čini vožnju opuštenijom, efikasnijom i bezbednijom

Štutgart, Nemačka – Petak je posle podne, i saobraćaj na auto-putu A9 u blizini Minhena je zagušen. Za vožnju je potrebna potpuna koncentracija. Druga vozila se stalno ubacuju ispred automobila, terajući vozača da naglo koči – što je uzrok mnogih nesreća, usporenog saobraćaja i stresa. Pametna mobilna telefonija može da ublaži neke od ovih problema i da pomogne u sprečavanju da potencijalno opasne situacije tokom vožnje postanu još ozbiljnije. Tehnologija pod nazivom Cellular-V2X (vehicle to everything) omogućava automobilu da putem mobilne telefonije komunicira s drugim vozilima i sa svojim okruženjem. Od februara 2017. godine, Bosch, Vodafone i Huawei sprovode probe nove tehnologije visokih performansi – i prve su kompanije u Evropi koje to rade. Auto-put A9 u Bavarskoj je mesto terenskih testova prvih 5G test modula. Po prvi put kompanije pokazuju da sistemi pomoći za vozače kao što su ACC – aktivni tempomat (eng. Adaptive Cruise Control) imaju koristi i od direktne, trenutne razmene informacija između vozila. Do sada, Cellular-V2X upotrebljavao se kao sistem upozorenja u stvarnom vremenu prilikom menjanja trake na auto-putu ili kada automobil ispred naglo zakoči. ACC ne samo da upozorava vozača već i automatski ubrzava i koči. Novi sistem mobilne telefonije stoga otvara vrata autonomnoj vožnji. Postizanje u potpunosti umreženog saobraćaja uključivaće učenje vozila da komuniciraju jedno sa drugim i direktno razmenjuju podatke. Direktna komunikacija između vozila pruža informacije o tome šta se dešava na delovima raskrsnice koji nisu vidljivi vozaču, preko vrha brda ili na auto-putu pored ili iza vozačevog vozila.

Videti izvan dometa senzora

ACC aktivni tempomat održava brzinu koju vozač odredi i zahvaljujući radarskom senzoru održava i razdaljinu između vozila. ACC uočava vozilo koje se iznenada ubaci ispred, čim ono uđe u opseg detekcije radarskog senzora. Kada automobili direktno komuniciraju i u stvarnom vremenu upotrebljavaju Cellular-V2X, moguće je ranije uočiti takva dešavanja. Putem mobilne telefonije, povezani automobili mogu direktno da prenose informacije, kao što su njihov položaj i brzina, svim vozilima unutar radijusa većeg od 300 metara. Štaviše, oni to mogu i bez prolaženja kroz bilo kakve posredničke kanale putem baznih stanica i praktično bez odlaganja. Kao rezultat toga, vozilo prepoznaje ponašanje drugih u okruženju tokom vožnje. Ako će se, na primer, vozilo naglo ubaciti ispred drugog vozila, ACC zna šta će se desiti – čak i pre nego što to primete vozač ili radarski senzor. Automobil prema tome automatski prilagođava svoju brzinu ranije u odnosu na ono što bi vozač uradio, stoga kako bi vozilo koje se ubacuje to moglo neometano da učini. Jednom kada se razdaljina u odnosu na vozilo ispred ponovo uspostavi, ACC automatski ubrzava do zadate brzine. Čak i u gustom saobraćaju, ova funkcija čini vožnju opuštenijom i manje stresnom, dok isto tako sprečava naglo kočenje i ubrzavanje na autoputu. Uopšteno gledano, saobraćaj postaje neometan i efikasniji. Zahvaljujući predviđanju koje je pružila tehnologija, vozila mogu lagodno da se kreću u saobraćaju.

Grupa Bosch je vodeći dobavljač tehnologija i usluga. Zapošljava oko 400.500 saradnika širom sveta (od 31. decembra 2017. godine). Prema preliminarnim podacima, kompanija je ostvarila promet od 78 milijardi evra u 2017. godini. Delatnost kompanije podeljena je u četiri poslovna sektora: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods, i Energy and Building Technology. Bosch kao jedna od vodećih kompanija za Internet stvari nudi inovativna rešenja za pametne domove, pametne gradove, povezanu mobilnost i povezanu industriju. Bosch primenjuje svoju stručnost u tehnologiji senzora, softveru i uslugama, kao i sopstvenom oblaku za internet stvari da bi svojim korisnicima iz jednog izvora pružao povezana rešenja iz više domena. Strateški cilj Bosch Grupe je da otkriva tehnologije za povezan život i da poboljšava kvalitet života inovativnim i inspirativnim proizvodima i uslugama. Ukratko, Bosch stvara tehnologiju koja je "Tehnologija za život". Bosch Grupa se sastoji od firme Robert Bosch GmbH i oko 450 filijala i regionalnih društava u oko 60 zemalja. Ako tu ubrojimo i prodajne i servisne partnere, Bosch globalna mreža proizvodnje, inženjeringa i prodaje pokriva skoro sve zemlje na svetu. Osnova za budući rast kompanije je njena inovativnost. Bosch zapošljava otprilike 62.500 saradnika u sektoru za istraživanje i razvoj na više od 125 lokacija širom sveta.

Firmu je 1886. u Štutgartu osnovao Robert Bosch (1861-1942) kao „Radionicu za preciznu mehaniku i elektroniku". Zahvaljujući posebnoj strukturi vlasništva firme Robert Bosch GmbH, koja joj obezbeđuje preduzetničku slobodu, kompanija može da planira dugoročno i da investira u značajne projekte za budućnost. Ukupno 92% udela u firmi Robert Bosch GmbH u vlasništvu je fondacije Robert Bosch Stiftung GmbH. Većinsko pravo glasa ima industrijsko povereničko društvo Robert Bosch Industrietreuhand KG koje izvršava sve preduzetničke funkcije. Ostatak poslovnog udela je u vlasništvu porodice Bosch i društva Robert Bosch GmbH.

Dodatne informacije se mogu dobiti na adresi:

www.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse