Priče iz Bosch sveta: Automobil koji prelazi 1000 kilometara samo jednim punjenjem

Volkswagen ID.7 Pro S postavio je rekord. Tokom testa u Italiji, prešao je 941 kilometar samo jednim punjenjem – skoro 33 odsto više nego što je prethodno postignuto nekim električnim vozilom. Ovo je rezultat saradnje sa našom kompanijom, koja traje još od 1972. godine, a dve kompanije su se udružile kako bi razvile i proizvodile tehnologije potrebne za električna vozila. Bosch ima opsežno znanje u oblasti automatizacije proizvodnje i sistemske integracije, dok Volkswagen donosi veliko iskustvo u proizvodnji automobila.
Volkswagen je postigao novu efikasnost na Low Speed Ringu u Nardu, na jugu Italije. Model ID.7 Pro S uspeo je da pređe 941 kilometar uz jedno punjenje, zahvaljujući neto bateriji od 86 kWh. To je 232 kilometra, ili 32,7 odsto, više od prethodnog maksimalnog kombinovanog dometa koji je iznosio 709 kilometara.
Tokom putovanja od 941 kilometra, ID.7 Pro S je imao prosečnu potrošnju energije od samo 9,2 kWh na 100 kilometara. Kada se to preračuna u ekvivalent dizel gorivu, to je otprilike isto kao da se koristi samo jedan litar goriva na 100 kilometara.
Testiranje, u svakoj situaciji
Novi ID.7 Pro S je testiran prošlog decembra od strane profesionalnih vozača iz Volkswagen Driving Experience na Low Speed Ringu u Nardu, pri spoljnim temperaturama između 5 i 15 stepeni Celzijusa. Na stazi dužine 12,5 kilometara simulirane su raznovrsne saobraćajne situacije pri prosečnoj brzini od 29 km/h, što je blizu tipičnog tempa u najvećim gradovima tokom špica. Prema najnovijem Traffic Indexu kompanije TomTom, ova brzina se kreće između 22 km/h (Hamburg) i 31 km/h (Amsterdam).
Serijski automobil, bez modifikacija
Opremljen neto 86 kWh baterijom, ID.7 Pro S serijski model omogućava jedan od najdužih dometa u svojoj klasi. Testirani automobil koji je korišćen za evaluaciju nije imao nikakve tehničke modifikacije.

Snažan i aerodinamičan
Izuzetna efikasnost ID.7 Pro S modela zasniva se na kombinaciji maksimalnog iskorišćavanja aerodinamičkih osobina i primene najsavremenije tehnologije pogonskog sistema. Njegova karoserija ima koeficijent otpora vazduhu od samo 0,23, što se blago menja u zavisnosti od opreme. Inovativni, visokoučinkoviti pogonski sistem poznat kao APP550 je i ekonomičan i snažan. Električni motor integrisan u zadnju osovinu sposoban je da isporuči maksimalni obrtni moment od 545 njutn-metara.
Uprkos tome što je reč o izuzetno dinamičnom vozilu, ID.7 koristi vrlo malo energije. Njegova potrošnja se kreće između 16,2 i 13,6 kWh na 100 kilometara, a ipak je sposoban da ubrza od 0 do 100 km/h za samo 6,6 sekundi. Još jedna prednost je njegova brza sposobnost punjenja: koristeći pun kapacitet punjenja, baterija se može napuniti od 10 do 80 procenata za otprilike 26 minuta. Štaviše, zahvaljujući svojoj punjačkoj snazi od 200 kW, ID.7 Pro S može za samo 10 minuta da primi dovoljno energije za prelaženje 244 kilometra.
Komforan i prostran
Bilo da se radi o sedanu ID.7 ili karavanu, oba modela odlikuju prostran enterijer i visok nivo komfora. Čini se da su potpuno električni modeli takođe impresionirali kupce, jer je u poslednjim mesecima u Evropi naručeno više ID.7 modela nego različitih verzija prethodno vodećeg modela Passat.
Povezanost sa Bosvh tehnologijama
Pre tri godine, Bosch i Volkswagen su odlučili da ukombinuju svoje stručnosti kako bi razvili i proizvodili tehnologije potrebne za električna vozila. U ovoj saradnji, dve kompanije se oslanjaju na komplementarne oblasti stručnosti. Bosch ima opsežno znanje u oblasti automatizacije proizvodnje i sistemske integracije, dok Volkswagen donosi veliko iskustvo u proizvodnji automobila.
Prvi zajednički razvoj
Naravno, dve kompanije nisu počele da sarađuju na elektromobilnosti pre samo tri godine. Bosch i Volkswagen Grupa imaju mnogo dužu zajedničku istoriju, još od 1972. godine, kada je proizveden Volkswagen sa električnim motorom baziran na T2 Transporter modelu. Ovaj razvoj je postignut saradnjom između kompanije Bosch, Varte i nemačkog energetskog provajdera RWE.
e-Golf, sa Bosch motorom
Naša kompanija je razvila i proizvela 85 kW (115 konjskih snaga) sinhroni električni motor, koji obezbeđuje 270 Nm obrtnog momenta, a koji je pokretao e-Golf modele bazirane na Golf VII platformi. Ovi modeli su bili među prvim Volkswagen vozilima u novoj eri električnih vozila. Ovaj električni pogonski sklop, razvijen za e-Golf, takođe je korišćen u Volkswagen e-Crafteru i MAN eTGE, koji je deo VW Grupe. Vozila su pokretana sa 100 kW električnim motorom koji obezbeđuje 290 Nm obrtnog momenta.
Kontakt za medije
Aleksandra Savić
Korporativne komunikacije