Pređi na glavni sadržaj
Bosch u Srbiji
Vesti

Bosch teži da ubrza regionalni i sektorski rast

2022. poslovna godina pruža čvrstu osnovu za budućnost

apk
  • Ostvareni ciljevi za 2022. poslovnu godinu: prodaja od 88,2 milijardi evra / zarada od 3.8 milijardi evra / operativna dobit (EBIT) od 4.3 odsto.
  • Izgledi za 2023: globalni ekonomski rast od 1.7 procenata / rast prodaje od 6 do 9 procenata / operativna dobit (EBIT) u rasponu od 5 odsto.
  • Velike investicije namenjene razvoju koji osigurava budućnost kompanije: više od 12 milijardi evra za istraživanje i razvoj i kapitalna ulaganja u 2022. godini.
  • Usklađivanje aktivnosti vezanih za sektor mobilnosti: cilj prodaja veća od 80 milijardi evra do 2029. godine.
  • Stefan Hartung: ‘‘Sa „Tehnologijom za život“, naš cilj je da rastemo u svim regionima u svetu i da budemo među tri vodeća dobavljača na relevantnim tržištima’’.
  • Markus Foršner: ‘‘U 2023. želimo da budemo korak bliže našem dugoročnom cilju od najmanje 7 profita.’’

Štutgart i Reningen, Nemačka – U 2022. Bosch je premašio svoje poslovne ciljeve u veoma izazovnoj godini. Dobavljač tehnologije i usluga povećao je ukupnu prodaju na 88,2 milijardi evra, dok je u prethodnoj godini ona iznosila 78,7 milijardi evra. Ovo je povećanje od 12 odsto, odnosno 9,4 odsto nakon prilagođavanja kursa. Sa 3,8 milijardi evra, EBIT (zarada pre kamata i poreza) iz poslovanja je takođe veća od zarade ostvarene prethodne godine, koja je iznosila 3,2 milijardi evra. EBIT marža iz poslovanja porasla je sa 4,0 na 4,3 procenta. Predstavljajući godišnje rezultate kompanije, dr Stefan Hartung, predsednik upravnog odbora Robert Bosch GmbH, rekao je: „Dobro smo se suočili sa izazovima 2022. godine – i naša prodaja i naš profit su bili veći od očekivanih. Čak i ako ekonomsko i socijalno okruženje i dalje bude zahtevno, želimo da rastemo znatno brže.”

U narednim godinama, uz normalne stope inflacije, cilj je da godišnja prodaja raste u proseku za 6 do 8 odsto, a da profit dostigne najmanje 7 odsto. „Naš cilj je da rastemo u svakom regionu sveta i da budemo među tri vodeća dobavljača na relevantnim tržištima“, rekao je Hartung. Borba protiv klimatskih promena izaziva značajne preokrete u poslovanju i društvu, a takođe i ubrzava tehnološke promene. „Ova tehnološka transformacija otvara mogućnosti za rast koje želimo da iskoristimo, kako u postojećem poslovanju, tako i u srodnim i novim oblastima“, rekao je Hartung. „U ovom kontekstu, naš slogan „Tehnologija za život“ je idealan – ne samo kada su u pitanju glavni trendovi elektrifikacije, automatizacije i digitalizacije, već više nego ikad i u pogledu softvera i veštačke inteligencije.

APK 2023

Ulaganja u budućnost: inovativnoj snazi je potrebna finansijska snaga

„Uprkos izazovnom okruženju, možemo se osvrnuti na dobre rezultate u 2022. godini. Takođe, pripremili smo teren za uspeh kompanije Bosch na tržištima budućnosti“, rekao je dr Markus Foršner, finansijski direktor kompanije Robert Bosch GmbH. Sve u svemu, kompanija je prošle godine potrošila više od 12 milijardi evra na obezbeđivanje svoje budućnosti. Izdaci za istraživanje i razvoj porasli su na 7,2 milijarde evra (sa 6,1 milijardi evra u 2021), ili 8,2 procenata prodaje (7,8 procenata u 2021). Kapitalni rashodi su takođe porasli za milijardu evra na 4,9 milijardi evra. Odnos kapitala je blago porastao na 46,6 odsto (2021: 45,3 odsto). Osim planiranih ulaganja, mogućnost izuzetne sposobnosti da isporučujemo robu našim kupcima, u vremenima velike neizvesnosti, vezalo je u zalihama značajna finansijska sredstva. To je rezultiralo negativnim slobodnim novčanim tokom od 4,0 milijarde evra u prošloj godini. Kao što je Foršner istakao: „Čak i ako Bosch ima neophodna sredstva i veoma zdravu finansijsku poziciju, moramo da održavamo težak balans između investicija i discipline troškova.’’

Izgledi za 2023: pritisak na troškove, inflacija i hlađenje ekonomije

Uprkos posledicama pandemije koronavirusa, Bosch grupa je uspela da poveća prodaju za 3,5 procenta u prvom tromesečju 2023. godine. Severna Amerika se razvila posebno dobro, sa dvocifrenim rastom od 18 procenata. I u Evropi je kompanija porasla za snažnih 7,7 procenata. „Prvih nekoliko meseci nove poslovne godine pokazalo je da će 2023. takođe biti izazovna godina“, rekao je finansijski direktor. On je objasnio da očekuje da će cene na tržištima sirovina i energenata, kao i inflacija, ostati visoke. Za 2023. godinu, Bosch očekuje da će globalna ekonomska proizvodnja porasti za samo 1,7 odsto. Uprkos skromnim ekonomskim izgledima, Bosch ima za cilj rast prodaje između 6 i 9 procenata u 2023. Cilj za profit iz poslovanja je u rasponu od 5 procenata. „Na ovaj način želimo da dođemo korak bliže našem dugoročnom cilju od najmanje 7 procenata“, rekao je Foršner. „Postavili smo sebi ambicioznu mapu puta.”

Sektor mobilnosti: rast kroz prilagođavanje

Bosch prilagođava svoje poslovanje u oblasti mobilnosti u skladu sa izmenjenim zahtevima tržišta i kupaca. Cilj je zadovoljiti postojeće i nove potrebe kupaca još bolje i brže sa prilagođenim rešenjima iz jednog izvora. „Želimo da ostanemo vodeći dobavljač tehnologije i preferirani partner za naše klijente u industriji mobilnosti. Pripremamo teren za ovo“, rekao je Hartung. Ono što je do sada bio poslovni sektor Mobility Solutions, sa oko 230.000 saradnika na više od 300 lokacija u 66 zemalja širom sveta, sada će biti poznato kao poslovni sektor „Bosch Mobility“. Unutar kompanije ovaj sektor biće odgovoran za sopstveno poslovanje i imati svoj liderski tim. Od 1. januara 2024. pojedine divizije biće preoblikovane i takođe će im biti dodeljene horizontalne odgovornosti. Predsedavajući kompanije Bosch je najavio da je cilj da novorestrukturirani biznis u sektoru mobilnosti raste godišnje u proseku za oko 6 procenata do 2029. godine, kada će ostvariti godišnju prodaju veću od 80 milijardi evra. Jedan od stubova njegovog budućeg rasta biće tržište softvera za automobile, za koje se očekuje da će se utrostručiti do kraja decenije. Na ovom tržištu, Bosch Mobility će svojim klijentima obezbediti softverska rešenja za operativne sisteme i domenski-specifične aplikacije za softverski definisana vozila. Bosch takođe značajno proširuje svoje poslovanje u oblasti automobilske elektronike: kako bi zadovoljili rastuću potražnju za čipovima od silicijum-karbida, kompanija planira da preuzme delove poslovanja američkog proizvođača čipova TSI Semiconductors. Tokom narednih nekoliko godina, Bosch želi da uloži više od 1,4 milijarde evra u lokaciju američke kompanije u Rouzvilu u Kaliforniji i da preuredi svoje proizvodne pogone. Počevši od 2026. godine, tamo će se proizvoditi prvi čipovi na pločicama od 200 milimetara na bazi inovativnog materijala silicijum karbida (SiC).

APK 2023

Energija i građevinska tehnologija: rast sa prelaskom na alternativno grejanje

Hartung veruje da će intenzivan rast globalnog energetskog sistema biti dodatan izvor poslovnog potencijala: „Rast se neće naći samo na našim putevima, čak i ako tamo budemo veoma uspešni“, rekao je Hartung. „Kada je u pitanju elektrifikacija sistema grejanja, naše toplotne pumpe su veoma tražene.“ U kompaniji Bosch, ova oblast je jednako pokretač natprosečnog rasta kao i električni pogoni za vozila. Kompanija proširuje svoje kapacitete toplotnih pumpi i želi da do kraja decenije uloži ukupno više od milijardu evra u Evropi. Nakon početka obimne proizvodnje u Ajbelshauzenu u Nemačkoj početkom godine, Bosch je nedavno najavio izgradnju još jedne fabrike u Dobromiercu, u Poljskoj. Kako bi vlasnicima kuća bilo omogućeno da modernizuju svoje sisteme grejanja, Bosch takođe promoviše hibridna rešenja; upotreba postojećeg kotla na gas u kombinaciji sa toplotnom pumpom manjeg obima često isključuje potrebu za opsežnim renoviranjem. U poređenju sa rešenjem samo sa toplotnom pumpom, ovo može smanjiti troškove modernizacije za čak 30 procenata. Bosch očekuje da će evropsko tržište toplotnih pumpi porasti za 20 procenata u 2023. godini – pri čemu će Bosch prodaja povezana s tim rasti više nego dvostruko brže. Očekuje se da će ovaj brzi rast trajati do sredine decenije. Bosch takođe ima uspeha od odluke da poslovne zgrade učini energetski efikasnijim i isplativijim. Kupovinom Horburger AG, kompanija je nedavno proširila svoj portfolio na automatizaciju zgrada.

APK 2023

Industrijska tehnologija i roba široke potrošnje: ambiciozni ciljevi rasta

U oblasti industrijske tehnologije i robe široke potrošnje, Bosch je na putu rasta. U poslovnom sektoru industrijske tehnologije, na primer, prodaja se sada popela na skoro 7 milijardi evra. „Cilj prihoda od prodaje u 2028. je 10 milijardi evra – ovo je važno da bismo bili među liderima u industrijskoj tehnologiji“, rekao je predsednik kompanije Bosch. On je dodao da će nedavna akvizicija HydraForce-a, sa oko 2.100 saradnika, ovde igrati centralnu ulogu: „Preuzimanje ovog američkog specijaliste nije samo utrostručilo našu prodaju kompaktne hidraulike“, rekao je on. „Pored toga, HydraForce-ova mreža trgovaca će nam takođe omogućiti bolji pristup američkom tržištu.“ Bosch Rexroth takođe ulazi u novu oblast – elektrifikaciju mobilnih mašina. Divizija je nedavno pokrenula svoj eLion program, kompletan portfolio proizvoda za ovu oblast. Takođe ima veliki broj porudžbina od proizvođača građevinskih i poljoprivrednih mašina. „Elektrifikacija traktora, mešalica za beton i bagera je upravo ono što je industrija čekala.” Poslovni sektor robe široke potrošnje takođe ima ambiciozne ciljeve rasta: Bosch Power Tools ima za cilj da svoju prodaju najmanje udvostruči do 2030. godine i da pređe granicu od 10 milijardi evra. Da bi se to postiglo, divizija je prošle godine već uložila oko 300 miliona evra u programe kao što je proširenje poslovanja sa dodacima. Za ovu godinu planirane su dalje investicije od devet cifara. Jedna od njihovih fokusnih tačaka biće Severna Amerika, koja sama po sebi predstavlja više od 40 odsto svetskog tržišta električnih alata. BSH Hausgerate takođe jača svoju poziciju tamo: od 2024. godine, na primer, proizvodiće rashladne uređaje za tržište Severne Amerike u novoj fabrici u Meksiku.

Poslovna godina 2022: Razvoj po poslovnim sektorima

Rešenja za mobilnost, najveći poslovni sektor kompanije, značajno je povećao prodaju za 16,0 procenata (12,1 procenat nakon prilagođavanja efektima kursa) na 52,6 milijardi evra. Marža iz poslovanja bila je bolja od očekivane, porasla je sa 0,7 na 3,4 procenta. „Uprkos hroničnom nedostatku čipova i slabom rastu u proizvodnji automobila, bili smo u mogućnosti da značajno povećamo našu prodaju u oblasti mobilnosti“, rekao je Foršner. „I mi smo bili primorani da svoje cene prilagodimo povećanim troškovima. Poslovni sektor industrijske tehnologije imao je koristi od snažnog rasta tržišta mašina. Njegova prodaja je porasla za 13,9 procenata (11 procenata nakon prilagođavanja efektima kursa) na 6,9 milijardi evra. Njegova EBIT marža porasla je na 9,8 procenata. Poslovni sektor robe široke potrošnje patio je od naglog pada potražnje za kućnim i električnim alatima. Bez obzira na to, prodaja je porasla za 1,5 procenata (1,6 procenata nakon prilagođavanja efektima kursa) na 21,3 milijarde evra. Pored toga, postepeno ukidanje poslovanja u Rusiji je uticalo na zaradu. EBIT marža iz poslovanja iznosila je 4,5 procenta, nakon 10,2 procenata prethodne godine. Poslovni sektor energetike i građevinske tehnologije značajno je porastao u 2022. godini, za 17,4 procenta (15,9 procenata nakon prilagođavanja efektima deviznog kursa), na 7 milijardi evra. Jedan od pokretača ove potražnje bila je velika potražnja za klimatski prihvatljivom tehnologijom grejanja. EBIT marža je bila 6 procenata (2021: 5,1 procenat). Poslovna godina 2022: Razvoj po regionima „U svim regionima, Bosch grupa je uspela da ostvari značajan porast prodaje u 2022. godini – pre svega u Americi“, rekao je Foršner. Prodaja u Severnoj Americi porasla je za 25,7 procenata na 14,4 milijarde evra. Korigovano sa efektima deviznog kursa, cifra je 12,3 procenata. U Južnoj Americi prodaja je dostigla 1,8 milijardi evra. Ovo je povećanje od 26 procenata, ili 16,7 procenata nakon prilagođavanja efektima deviznog kursa. Prihodi od prodaje u Evropi porasli su za 7,3 procenta na godišnjem nivou i iznose 44,3 milijarde evra. Korigovano za efekte deviznog kursa, rast je bio 9,8 procenata. U Azijsko-pacifičkom regionu (uključujući druge regione) prodaja je porasla za 12,8 procenata na 27,7 milijardi evra. Korigovano za efekte deviznog kursa, rast je bio 7,1 procenata.

Broj zaposlenih 2022: povećanje od 18.724 širom sveta

Na dan 31. decembra 2022. godine, Bosch grupa je imala 421.338 zaposlenih ljudi širom sveta, što je 18.724 više nego prethodne godine. Broj zaposlenih se povećao u svim regionima, najvećim delom u Americi i Azijsko-pacifičkom regionu. U istraživanju i razvoju, broj zaposlenih je porastao za 9.422 na 85.543 saradnika. Od ovog broja, oko 44.000 ljudi radi na razvoju softvera.

Podelite ovo na:

Kontakt za medije

Aleksandra Savić
Korporativne komunikacije

Opšta pitanja o kompaniji Bosch

Više vesti