Pređi na glavni sadržaj
Bosch u Srbiji
Vesti

Era vodonika: Bosch počinje masovnu proizvodnju pogonskog sistema sa gorivnim ćelijama

Očekuje se da se korišćenjem tehnologije vodonika ostvari prodaja od 5 milijardi evra do 2030. godine.

Vodonik

Štutgart, Nemačka – Bosch ulazi u eru vodonika kada je u pitanju razvoj sektora mobilnosti. Na svojoj lokaciji u Štutgartu dobavljač tehnologije i usluga je započeo masovnu proizvodnju sistema koji za pogon koristi gorivne ćelije. Korporacija Nikola, sa sedištem u Sjedinjenim Američkim Državama, biće pilot kupac sa svojim električnim kamionom sa vodoničnim gorivnim ćelijama klase 8, koji bi trebalo da uđe na tržište Severne Amerike u trećem kvartalu 2023. godine.

„Ovde u Štutgartu, u fabrici čija istorija seže dalje od svih drugih Bosch fabrika, budućnost vodonika će se uskoro dogoditi“, rekao je dr Stefan Hartung, predsednik upravnog odbora Robert Bosch GmbH, na Bosch Tech Day 2023. „Bosch zna kako da koristi vodonik i raste zajedno sa njim.” Kompanija posluje duž čitavog lanca vrednosti vodonika, razvijajući tehnologije za njegovu proizvodnju i primenu. Do 2030. Bosch planira da korišćenjem tehnologije vodonika ostvari prodaju od oko 5 milijardi evra.

Hartung

U svojim rešenjima za ekonomiju vodonika, Bosch se oslanja na globalnu proizvodnu mrežu i snagu svojih nemačkih lokacija. Važne komponente sistema, kao što su električni vazdušni kompresor i recirkulacijski ventilator, dolaze iz Bosch fabrike u Homburgu. „Bosch je jedna od retkih kompanija koja je sposobna da masovno proizvodi tehnologiju tako složenu kao što su gorivne ćelije.

„Ne posedujemo samo potrebnu ekspertizu vezano za sisteme, već i sposobnost brzog skaliranja inovacija u masovnu proizvodnju“, rekao je Markus Hajn, član upravnog odbora kompanije Bosch i predsednik kompanije Bosch Mobility. Proizvodnja pogonskog sistema sa gorivnim ćelijama ne počinje samo u Nemačkoj, već i u Kini. „Bosch je prva kompanija koja proizvodi ove sisteme u Kini i Nemačkoj“, rekao je Hartung. Širom sveta, kompanija očekuje da će do 2030. godine svaki peti novi kamion težak šest ili više tona imati pogon na gorivne ćelije.

Hayn

Bosch pomaže u oblikovanju ekonomije vodonika i vidi svoje obaveze u vezi sa kreiranjem politike

Samo upotrebom vodonika može postojati klimatski neutralan svet. Za Bosch, to je kristalno jasno. Kompanija se stoga snažno zalaže za uspostavljanje ekonomije vodonika i pojačava svoja ulaganja u vodonik. U periodu od 2021. do 2026. godine Bosch će uložiti ukupno skoro 2,5 milijardi evra u razvoj i proizvodnju H2 tehnologija. To je milijardu evra više nego što je bilo predviđeno investicionim planom od 2021. do 2024. godine. Poslovne mogućnosti u ovoj oblasti za Bosch su ogromne, kao i efekat na radna mesta. Već sada više od 3.000 ljudi u kompaniji radi na vodoničnim tehnologijama, od čega je više od polovine u Evropi. Većina radnih mesta se može popuniti unutar kompanije, posebno ljudima koji su do sada radili u okviru Bosch pogonskih agregata. Međutim, dalji izgledi za biznis sa vodonikom zavise od političkog okruženja. Hartung posebno smatra da Evropa mora učiniti mnogo više da stvori protivtežu brzom tempu razvoja u drugim regionima sveta, poput SAD. Tačnije, predsednik kompanije Bosch ima četiri zahteva prema nemačkim i evropskim kreatora-ima politike: „Prvo, moramo da ubrzamo tempo proizvodnje vodonika u EU. Drugo, moraju se uspostaviti globalni lanci snabdevanja, i treće, vodonik se mora koristiti u svim sektorima privrede.” Kao četvrtu tačku, on je istakao važnost brzog uspostavljanja infrastrukture za distribuciju vodonika u Evropi.

Hydrogen

Bosch tehnologija počinje elektrolizom i završava se motorom na vodonik

U svakom slučaju, Bosch je spreman i primenjuje iskustvo u automobilskoj industriji na ekonomiju vodonika kao nijedna druga kompanija. Zbog toga je kompanija tražena i u proizvodnji vodonika. Početkom 2023. godine, Bosch je počeo da konstruiše prototipove za elektrolizu koristeći membrane za izmenu protona – drugim rečima, obrnut metod konverzije energije koji se koristi u mobilnim gorivnim ćelijama. Počevši od jeseni, kompanija namerava da stavi na raspolaganje prototipove od 1,25 megavata za pilot aplikacije, a na putu je da započne masovnu proizvodnju 2025. godine.

Bosch istražuje nekoliko opcija za korišćenje vodonika. Stacionarne gorivne ćelije sa čvrstim oksidom mogu se koristiti za distribuirano snabdevanje električnom energijom i toplotom. U pilot projektu u bolnici u Nemačkoj, Bosch želi da iskoristi ovu tehnologiju kako bi postigao ukupnu efikasnost od 90 procenata. Tamošnja mikroelektrana će u početku raditi na prirodni gas, ali se može prebaciti na zeleni vodonik. Pored pogona na gorivne ćelije, Bosch takođe radi na motoru na vodonik, razvijajući sisteme za port i direktno ubrizgavanje vodonika. Ovo rešenje je posebno pogodno za teška vozila na dugim relacijama, sa posebno teškim teretom.

„Motor na vodonik može da uradi sve što radi dizel motor, ali je povrh toga, neutralan od ugljenika. Takođe omogućava brz i isplativ ulazak u mobilnost zasnovanu na vodoniku“, rekao je Hajn. Jedna od glavnih prednosti je što više od 90 odsto razvojnih i proizvodnih tehnologija koje su potrebne, već postoje. Očekuje se da će motor H2 biti lansiran 2024. Čak i sada, Bosch ima četiri porudžbine u vezi sa proizvodnim projektima iz svih glavnih ekonomskih regiona i očekuje šestocifreni obim poslovanja do 2030. I u ovoj oblasti, Bosch dinamično vodi ekonomiju vodonika napred.

Podelite ovo na:

Kontakt za medije

Aleksandra Savić
Korporativne komunikacije

Opšta pitanja o kompaniji Bosch

Više vesti