Pređi na glavni sadržaj
Bosch u Srbiji
Vesti

Godišnji poslovni rezultati za 2021. godinu

Bosch Srbija

23-09-2022

  • Nastavlja se intenzivan rast IT sektora u Beogradu
  • Tokom 2021. godine, Bosch je bio 10. najveći izvoznik u Srbiji
  • Prodaja i broj saradnika kontinuirano rastu, kako u fabrici u Pećincima, tako i na lokaciji na Novom Beogradu
  • Bosch je među najatraktivnijim poslodavcima u Srbiji

Beograd – kompanija Bosch, vodeći globalni dobavljač tehnologije i usluga, završila je 2021. fiskalnu godinu sa 66,2 miliona evra konsolidovane prodaje u Srbiji, čime je zabeležen snažan rast od 23,5 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Ukupna neto prodaja, uključujući interne isporuke povezanim kompanijama, iznosila je 292 miliona evra u 2021. U poređenju sa prethodnom godinom, ovo predstavlja povećanje od 15 odsto.

„Fokus naše kompanije ostaje na razvoju IT sektora i zapošljavanju IT profila, kao i daljem jačanju domaće proizvodnje u našem pogonu u Pećincima“, rekla je Jovanka Jovanović, generalni direktor Bosch Grupe u Srbiji.

Bosch grupa u Srbiji je na dan 31. decembra 2021. zapošljavala više od 2.500 saradnika.

I tekuću poslovnu godinu kompanija Bosch započela je dobrim poslovnim rezultatima, međutim, ozbiljni izazovi na globalnom nivou, znače da je još uvek teško dati tačnu procenu za godinu u celini. "Do sada je ova godina pokazala da se i u Srbiji suočavamo sa brojnim izazovima, pre svega vezanim za povećanje troškova energije, sirovina i logistike. I pored svega toga, ostajemo privrženi domaćem tržištu i njegovom dugoročnom potencijalu, što dokazuje naš rast proizvodnje, kao i usluga i distribucije Bosch proizvoda“, rekla je Jovanka Jovanović.

Važni jubileji u Bosch proizvodnom pogonu u Pećincima

Zahvaljujući proizvodnji delova za automobile, Bosch je u 2021. godini zauzeo 10. mesto na listi najvećih izvoznika u Srbiji. U proizvodnji su postignuti značajni rezultati koji se odnose na dva velika dostignuća – proizvedeno je 100 miliona metlica brisača i 30 miliona sistema brisača. Fabrika je takođe počela da proizvodi novu komponentu, u sklopu poslovne jedinice Comfort Actuators.

Širi se portfolio Bosch proizvoda na srpskom tržištu

Divizija Auto delova 2021. godinu je završila sa rekordnom prodajom ostvarenom kako ukupno, tako i u svim pojedinačnim grupama proizvoda. To je postignuto zahvaljujući mreži od preko 180 prodajnih objekata distributera, kao i više od 300 benzinskih pumpi u Srbiji i Crnoj Gori u kojima su dostupni Bosch rezervni delovi za automobile, a takođe i najveći nezavistan servisni koncept u ovoj regiji kojeg čini mreža od preko 50 ovlašćenih Bosch Diesel i Bosch Car Servisa. Najstariji član je Dizel centar Žeravica, koji je u prethodnoj godini proslavio jubilej od 40 godina od pristupanja ovom konceptu.

Godinu dana nakon što je 18V aku platforma Bosch divizije Električni ručni alati otvorena za profesionalne partnere, još dva renomirana brenda pridružila su se partnerstvu. U profesionalnom 18V sistemu, jedan akumulator se može koristiti za mnogo alata različitih brendova, što štedi vreme, prostor i novac. Portfolio Bosch akumulatorskih proizvoda takođe se proširuje. Posebno su značajni Biturbo alati koji postižu dimenzije performansi koje su ranije bile rezervisane za alate sa kablom.

Divizija kućnih aparata ostvarila je odlične rezultate u toku prošle godine sa rastom od preko 20 odsto u odnosu na prethodnu. Godinu je obeležilo i to da je brend Bosch održao lidersku poziciju u kategorijama sudomašina, ugradnih aparata za kuvanje, usisivača i malih kuhinjskih aparata za pripremu hrane.

Zahvaljujući trendu elektrifikacije i porastu potražnje u oblasti klimatizacije i toplotnih pumpi, divizija Termotehnike nastavila je rast i u prethodnoj godini. Takođe, značajno je povećanje u prodaji inverterskih klima uređaja koji predstavljaju efikasno rešenje kako za hlađenje, tako i za grejanje.

IT inženjeri rade na projektima od velikog značaja za industriju

Strateški fokus kompanije Bosch u Srbiji u narednim godinama je zapošljavanje IT profesionalaca i inženjera različitih profila, kao i pozicioniranje Bosch-a kao ICT poslodavca. Organizovan u nekoliko odeljenja, Bosch IT sektor u Srbiji podržava različite divizije Bosch Grupe u domenu Software development-a, Data Analytics, Engineering-a (hardware) i projektnog menadžmenta. Beogradska lokacija se nalazi na mapi IT razvojnih centara Bosch Grupe, a tim čini više stotina inženjera različitih IT profila. U 2021. godini započet je snažan rast lokacije, najvećim delom u oblastima razvoja softvera, veštačke inteligencije i data inženjeringa.

Kada je u pitanju razvoj auto-industrije, samo neki od projekata na kojima rade zaposleni u Beogradu su „Wrong Way Driver Warning“ rešenje koje upozorava vozača koji se kreće u pogrešnom smeru i ostale učesnike u saobraćaju na rizik od predstojeće opasnosti, a njega razvijaju Bosch SoftTec inženjeri. Oni takođe rade na razvoju Mobility Cloud platforme za proizvođače automobila, koji sada mogu da koriste centralizovane servise vezane za bežično ažuriranje softvera u vozilu, dijagnostiku, merenje i praćenje stanja vozila, kao i na razvoju platforme koja klijentima nudi okruženje u kome mogu da razvijaju sopstveni softwer u automotive domenu, u okviru projekta „Software Defined Vehicle“. Još jedan od projekata na kojem rade SoftTec inženjeri je i razvoj mySPIN platforme koja omogućava sigurno korišćenje aplikacija sa mobilnog telefona koje se prikazuju na ekranu vozila i kontrolisane integrisanim komandama vozila. Tim u Beogradu radi i na razvoju mobilne aplikacije „Charge my Electric Vehicle“ za korisnike električnih vozila, koji će moći putem ove aplikacije da pronađu najbližu stanicu za punjenje vozila i prate proces punjenja.

Bosch je među najatraktivnijim poslodavcima i pionir u uvođenju hibridnog režima rada

Bosch je i u 2021. godini svrstan u top 20 najatraktivnijih poslodavaca u Srbiji.

Promena u vezi sa načinom rada koja je obeležila prethodnu godinu je zvanično uvođenje „pametnog“ modela rada, koji podrazumeva da zaposleni mogu da odlučuju kada će raditi iz kancelarije, a kada od kuće.

„Pametan model rada je veoma važan deo naše kompanijske kulture jer pokazuje da slušamo potrebe zaposlenih i menjamo pristup u vođenju timova tako što fokus stavljamo na performans, a ne prisustvo. Imamo poverenje u naše zaposlene i vidimo da ostvaruju odlične rezultate u hibridnom režimu rada. Ideja je da zaposleni imaju slobodu da organizuju svoje radne dane i poslovne obaveze na način koji njima najviše odgovara, uz cilj da se timski rad obavlja iz kancelarija, a individualan od kuće. To je moguće samo ako postoje poverenje i autonomija, koji su jedni od ključnih elemenata „We Lead Bosch“ principa. Na taj način kompanija brine o balansu poslovnog i privatnog života zaposlenih“, rekla je Jovanka Jovanović.

Kroz program prakse „Let’s start @ Bosch“ svoje prve poslovne korake na lokaciji na Novom Beogradu u toku prethodne godine je napravilo 125 studenata i diplomaca brojnih fakulteta. Nastavljena je i saradnja sa univerzitetima, potpisivanjem ugovora o saradnji sa Mašinskim fakultetom Univerziteta u Beogradu i Fakultetom tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu. Podatak da je prosečna starosna dob zaposlenih 36 godina, pokazuje i da su mladi veoma važni za kompaniju.

Društveno odgovorno poslovanje u Srbiji

U Srbiji celokupna količina električne energije koju Bosch koristi potiče iz obnovljivih izvora i iz godine u godinu se smanjuje potrošnja energije realizacijom projekata energetske efikasnosti. Tako je, na primer, u fabrici u Pećincima u toku 2021. godine ostvarena ušteda od 680.000 kWh, što je 6,5 odsto godišnje planirane potrošnje. Brojne humanitarne aktivnosti organizovane u saradnji sa zaposlenima obeležile su i prethodnu godinu, a samo neke od njih su akcija prikupljanja knjiga u saradnji sa UNICEF-om i pravljenje novogodišnjih paketića za decu iz Svratišta na Novom Beogradu. Takođe, Bosch je u 2021. godini podržao i rad BELhospice centra za palijativno zbrinjavanje pacijenata sa malignim bolestima.

Bosch Grupa globalno: poslovni izgledi za 2021. godinu i dugoročna strategija

U 2021. godini, Bosch je postigao značajne rezultate i rast prodaje uprkos teškim okolnostima. U prvom kvartalu 2022. prihod od prodaje vodećeg dobavljača tehnologije i usluga porastao je 5,2 odsto. Za godinu u celini, Bosch očekuje rast prodaje za više od 6 procenata i postizanje EBIT marže u rasponu od 3 do 4 procenta – i to uprkos verovatnoći značajnih opterećenja, posebno zbog rastućih troškova energije, sirovih materijala i logistike. „Uspešan ishod poslovne 2021. godine jača naše samopouzdanje dok se nosimo sa izazovnim okolnostima u tekućoj godini“, rekao je dr Stefan Hartung, predsednik upravnog odbora Robert Bosch GmbH. Jedna od značajnih neizvesnosti je rat u Ukrajini i sve njegove implikacije. Prema njegovom mišljenju, trenutna situacija stvara pritisak na kreatore politike i društvo da postanu manje zavisni od fosilnih goriva i nastave razvoj novih izvora energije. Iz tog razloga, rekao je on, Bosch grupa sistematski nastavlja sa svojim naporima da ublaži globalno zagrevanje, uprkos izazovnom ekonomskim uslovima. Pored toga, Hartung je najavio da će Bosch tokom tri godine uložiti oko tri milijarde evra u klimatski neutralnu tehnologiju, kao što su elektrifikacija i vodonik. On veruje da je elektrifikacija najbrži put do klimatske neutralnosti, pod uslovom da se zasniva na zelenoj struji. Zato Bosch pokreće održivu mobilnost: 2021. godine narudžbine kompanije u vezi sa elektromobilnošću su prvi put premašile deset milijardi evra. Hartung je takođe naglasio da je potreban i vodonik. „Industrijska politika treba da se fokusira na to da svi sektori privrede budu spremni za vodonik“, rekao je on. U interesu efektivne klimatske akcije, Bosch takođe ulazi u posao sa komponentama za elektrolizu vodonika. Kompanija planira da do kraja decenije u ovu novu oblast poslovanja uloži blizu 500 miliona evra, od čega polovinu do puštanja na tržište, što je planirano za 2025. godinu. Istovremeno, predsednik Bosch-a je najavio da će u naredne tri godine, kompanija uložiti još deset milijardi evra u digitalnu transformaciju svog poslovanja. „Digitalizacija takođe ima posebnu ulogu u održivosti – i naša rešenja polaze od ove premise“, rekao je Hartung. Štaviše, samo ove godine Bosch planira da zaposli 10.000 novih softverskih inženjera širom sveta.

Podelite ovo na:

Kontakt za medije

Aleksandra Savić
Korporativne komunikacije

Opšta pitanja o kompaniji Bosch

Više vesti