Icon--AD-black-48x48Icon--address-consumer-data-black-48x48Icon--appointment-black-48x48Icon--back-left-black-48x48Icon--calendar-black-48x48Icon--Checkbox-checkIcon--clock-black-48x48Icon--close-black-48x48Icon--compare-black-48x48Icon--confirmation-black-48x48Icon--dealer-details-black-48x48Icon--delete-black-48x48Icon--delivery-black-48x48Icon--down-black-48x48Icon--download-black-48x48Ic-OverlayAlertIcon--externallink-black-48x48Icon-Filledforward-right_adjustedIcon--grid-view-black-48x48Icon--info-i-black-48x48Icon--Less-minimize-black-48x48Icon-FilledIcon--List-Check-blackIcon--List-Cross-blackIcon--list-view-mobile-black-48x48Icon--list-view-black-48x48Icon--More-Maximize-black-48x48Icon--my-product-black-48x48Icon--newsletter-black-48x48Icon--payment-black-48x48Icon--print-black-48x48Icon--promotion-black-48x48Icon--registration-black-48x48Icon--Reset-black-48x48share-circle1Icon--share-black-48x48Icon--shopping-cart-black-48x48Icon--start-play-black-48x48Icon--store-locator-black-48x48Ic-OverlayAlertIcon--summary-black-48x48tumblrIcon-FilledvineIc-OverlayAlertwhishlist

Ova web stranica koristi kolačiće u svrhe funkcionalnosti, pogodnosti i statistike. Ovo podešavanje možete da podesite u bilo kom trenutku klikom na "Promeni podešavanja". Ako se slažete sa ovakvim korišćenjem kolačića, kliknite na "Da, slažem se."

Istorija kompanije

Globalni koraci 1906–1925.

8 minuta čitanja

Astronomsko globalno lansiranje mlade kompanije naglo je prekinuto Prvim svetskim ratom, nakon čega je kompanija Bosch morala da se transformiše kako bi se prilagodila posledicama.

Crtež poštanske markice fabrike kompanije Bosch u Njujorku, datirana 1947. godine.

Preko okeana — lansiranje u Sjedinjene Države

Sve je počelo reklamom za sisteme magnetnog paljenja u novinama u Sjedinjenim Državama, što je kompaniji Bosch 1906. godine donelo narudžbine u vrednosti od milion dolara i dupliralo prodaju u roku od godinu dana. Poslovanje u Sjedinjenim Državama je bilo toliko uspešno da je kompanija Bosch 1912. godine započela proizvodnju svog popularnog proizvoda u sopstvenoj fabrici u Springfildu, Masačusec.

Sistem magnetnog paljenja kompanije Bosch konačno je stigao i u Sjedinjene Države. Reklama iz 1906. godine je započela komercijalni razvoj kompanije Bosch.
Sistem magnetnog paljenja kompanije Bosch konačno je stigao i u Sjedinjene Države. Reklama iz 1906. godine je započela komercijalni razvoj kompanije Bosch.
Filijala za prodaju kompanije Bosch U.S. u Njujorku, c. 1908. Pored postojeće filijale u Čikagu, otvorene su još dve, u San Francisku 1909. godine i u Detroitu 1910. godine.
Filijala za prodaju kompanije Bosch U.S. u Njujorku, c. 1908. Pored postojeće filijale u Čikagu, otvorene su još dve, u San Francisku 1909. godine i u Detroitu 1910. godine.

88 procenata — rezultat globalizacije

Pored Sjedinjenih Država, kompanija Bosch je tražila druga tržišta širom sveta. Sa filijalama za prodaju u Južnoj Africi od 1906. godine, Australiji od 1907. godine, Argentini od 1908. godine, Kini od 1909. godine i u Japanu od 1911. godine, mreža filijala kompanije Bosch obuhvatila je sve kontinente. Godine 1913., poslovanje van Nemačke je obuhvatilo 88 procenata ukupne prodaje kompanije.

Oko 1910. godine, kompanija Bosch bila je zastupljena na svim kontinentima. U Ujedinjenom Kraljevstvu je više od 90 procenata automobila bilo opremljeno sistemima magnetnog paljenja kompanije Bosch.
Oko 1910. godine, kompanija Bosch bila je zastupljena na svim kontinentima. U Ujedinjenom Kraljevstvu je više od 90 procenata automobila bilo opremljeno sistemima magnetnog paljenja kompanije Bosch.

Novi proizvodi — rasveta, generatori i starteri

Kada su automobili postali svakodnevnica i kada je veća brzina zahtevala veću bezbednost, kompanija Bosch je lansirala prikladne proizvode 1913. i 1914. godine. Pored „Bosch rasvete“ — elektronski sistem za rasvetu koji se sastoji od prednjih svetala, generatora, regulatora i akumulatora za bezbedniju noćnu vožnju, starter je doprineo pouzdanosti.

Automobil koji je pripadao poslednjem caru Rusije, Delaunay-Belleville, imao je sisteme za rasvetu i paljenje, kao i elektični starter kompanije Bosch.
Automobil koji je pripadao poslednjem caru Rusije, Delaunay-Belleville, imao je sisteme za rasvetu i paljenje, kao i elektični starter kompanije Bosch.
Automatski sistem rasvete kompanije Bosch na Mercedesu 10/25 HP sa generatorom, prednjim svetlima i regulatorom (c. 1913).
Automatski sistem rasvete kompanije Bosch na Mercedesu 10/25 HP sa generatorom, prednjim svetlima i regulatorom (c. 1913).
Crtež nemačkih vojnika u Prvom svetskom ratu.

Katastrofa — Prvi svetski rat

Izbijanjem Prvog svetskog rata 1914. godine, sva inostrana tržišta nestala su preko noći, istraživanje i razvoj su prekinuti, a proizvodnja je prebačena na oružje. Umesto magnetnog paljenja, kompanija Bosch započela je proizvodnju detonatora granata. Oko polovine radne snage pozvano u vojnu službu, a žene su preuzele njihov posao. Nakon ovog regrutovanja, 453 saradnika se nikada neće vratiti iz rata.

Nakon izbijanja rata 1914. godine, da bi se smanjile poteškoće, kompanija Bosch je odmah organizovala bolnicu u novoj hali koja je bila namenjena proizvodnju rasvete.
Nakon izbijanja rata 1914. godine, da bi se smanjile poteškoće, kompanija Bosch je odmah organizovala bolnicu u novoj hali koja je bila namenjena proizvodnju rasvete.

Logotip kompanije Bosch

Skica novog logotipa (1918. godine)

Novi zaštitni žig širom sveta

Filijale za prodaju i zaštitni žigovi dodeljeni su tokom Prvog svetskog rata. Međutim, kupci kompanije Bosch u zemljama Sjedinjenih Država nastavili su sa korišćenjem dobro poznatog reklamnog zaštitnog žiga. Da bi izbegao zabunu, glavni izumitelj Gottlob Honold je 1918. godine brzo dizajnirao novi zaštitni žig sa sidrom u krugu koji ostaje blisko povezan sa kompanijom Bosch do danas.

Slika: Skica novog logotipa (1918. godina)

Novi početak — protiv svih otpora

Nakon završetka rata, 1917. godine preimenovano društvo sa ograničenom odgovornošću Robert Bosch AG suočilo se sa ogromnim izazovima. Povratak na globalno tržište otežan je povećanom konkurencijom, a njegovi patenti su bili opozvani. Ali, odustajanje nije bilo opcija. Stari kontakti su obnovljeni i nova tržišta su se otvorila. U isto vreme, kompanija se fokusirala na osnovnu veštinu — strast za inovacijama.

Tokom 1920-ih godina, konstruisanje i testiranje odvijalo se punom brzinom u Fojerbahu, fabrici za rasvetu, kako bi tehnički napredak koji je izgubljen tokom rata bio nadoknađen.
Tokom 1920-ih godina, konstruisanje i testiranje odvijalo se punom brzinom u Fojerbahu, fabrici za rasvetu, kako bi tehnički napredak koji je izgubljen tokom rata bio nadoknađen.
Zajedno sa dugogodišnjim švedskim partnerom Fritzom Egnellom, 1921. godine Bosch je osnovao AB Robo u Švedskoj za prodaju proizvoda kompanije Bosch u Skandinaviji.
Zajedno sa dugogodišnjim švedskim partnerom Fritzom Egnellom, 1921. godine Bosch je osnovao AB Robo u Švedskoj za prodaju proizvoda kompanije Bosch u Skandinaviji.

Nove funkcije automobila — brisači i sirena

Aktivnosti koje su prekinute ratom sada su nastavljene. Bezbednost u veoma gustoj saobraćajnoj mreži postala je pokretačka snaga za sektore istraživanja i razvoja kompanije Bosch. Svetla za motocikle i bicikle, Bosch sirena, brisači vetrobrana, paljenje sa elektronskim napajanjem su dodati asortimanu proizvoda do 1926. godine.

Estetski odličan dizajn inženjerskog odeljenja i glasno pokretanje — sirena kompanije Bosch (1921. godina)
Estetski odličan dizajn inženjerskog odeljenja i glasno pokretanje — sirena kompanije Bosch (1921. godina)
Nakon što je sistem rasvete kompanije Bosch uspešno ugrađivan na vozila, početkom 1920-ih godina kompanija je počela da proizvodi rasvetu za motocikle, kao za ovaj Indian brend iz 1921. godine.
Nakon što je sistem rasvete kompanije Bosch uspešno ugrađivan na vozila, početkom 1920-ih godina kompanija je počela da proizvodi rasvetu za motocikle, kao za ovaj Indian brend iz 1921. godine.
Preglednost tokom kiše bila je važna mera bezbednosti. Kompanija Bosch je to videla u vetrobranskim brisačima 1926. godine.
Preglednost tokom kiše bila je važna mera bezbednosti. Kompanija Bosch je to videla u vetrobranskim brisačima 1926. godine.

Bosch Car Service

Svetiljka sa logotipa Bosch usluga postala je prepoznatljiv znak radionica.

Standardizovana usluga klijenata svuda

Mreža nezavisnih radionica za popravke i instalacije koje su se pridržavale istog standarda nije bila novina. To je već postojalo u Sjedinjenim Državama pre rata. Godine 1921, kompanija Bosch je lansirala Bosch Car Service radionice van Nemačke koje su se toliko brzo razvijale da je već do 1930. godine bilo 2750 radionica u 70 država. Ove radionice su pomogle da se naziv Bosch proširi po svetu.

Slika: Svetiljka sa logotipa Bosch usluga postala je prepoznatljiv znak radionica.

Neprekidne transportne trake — trake za proizvodnju

Bilo je sve jasnije da je konkurencija odgovarala kvalitetu kompanije Bosch, a proizvodnja je bila brža i jeftinija. Jedan od razloga za to bile su i trake za proizvodnju, koje je kompanija Bosch počela da uvodi korak po korak od 1925. godine. Ako je ranije bilo potrebno 50 dana za proizvodnju kompletnog sistema magnetnog paljenja, na traci za proizvodnju bilo je potrebno samo pet dana.

Proizvodnja prednjih svetala kompanije Bosch pre uvođenja trake za proizvodnju (1925. godina).
Proizvodnja prednjih svetala kompanije Bosch pre uvođenja trake za proizvodnju (1925. godina).
Proizvodnja prednjih svetala kompanije Bosch nakon uvođenja trake za proizvodnju (1926. godina).
Proizvodnja prednjih svetala kompanije Bosch nakon uvođenja trake za proizvodnju (1926. godina).