Pređi na glavni sadržaj
Bosch u Srbiji
Istorija kompanije

Globalizacija od 1990. godine

Analiza proizvodnje u realnom vremenu.

Gvozdena zavesa je spuštena, Azija je obezbedila nova tržišta, a softver je otvorio nove mogućnosti za kompaniju Bosch. Poslednje tri decenije donele su brzu ekonomsku promenu sa kojom je kompanija morala da se suoči.

Crtež otvorene kapije koji simbolizuje otvaranje Istočne Evrope.

Kolaps Varšavskog pakta i otvaranje Istočne Evrope

Pad gvozdene zavese takođe je najavio novu eru za našu kompaniju. Do 1994. godine, Bosch je imao kompanije u 13 država bivšeg Istočnog bloka. Otvoreni su pogoni za proizvodnju u gradovima Jihlava i České Budějovice u Republici Češkoj, u Vroclavu u Poljskoj, u Miskolcu i Hatvanu u Mađarskoj, i u Engelsu i Samari u Ruskoj Federaciji. Deo prodaje ostvaren van Nemačke porastao je sa 51 procenta u 1990. godini na oko 72 procenta 2000-te godine.

IFA Trabant 601 u radionici Brandenburg Bosch Car Service (1992. godine). Trabant je bio standardan putnički automobil u socijalističkoj istočnoj Nemačkoj do 1989. godine, tako da je bilo potrebno da se tehnologija za testiranje kompanije Bosch prilagodi radu na popularnom modelu vozila.
IFA Trabant 601 u radionici Brandenburg Bosch Car Service (1992. godine). Trabant je bio standardan putnički automobil u socijalističkoj istočnoj Nemačkoj do 1989. godine, tako da je bilo potrebno da se tehnologija za testiranje kompanije Bosch prilagodi radu na popularnom modelu vozila.
Jedna od najvažnijih lokacija u Mađarskoj regionalnoj organizaciji koja je osnovana 1991. godine u Hatvanu, u kojoj su se proizvodili proizvodi za automobilsku elektroniku, na primer senzori. (1998)
Jedna od najvažnijih lokacija u Mađarskoj regionalnoj organizaciji koja je osnovana 1991. godine u Hatvanu, u kojoj su se proizvodili proizvodi za automobilsku elektroniku, na primer senzori. (1998)
/

Korišćenje prilika — nove lokacije u Aziji

U Indiji, Japanu i zemljama jugoistočne Azije, Bosch je bio dugo prisutan ili je radio na stvaranju baze na tržištima u razvoju. Međutim, došlo je do postupnog otvaranja kineskog tržišta koje je bilo od najvećeg strateškog interesa. Sve do 1994. godine, jedino prisustvo kompanije Bosch u Kini bilo je u obliku licenca i predstavništva u Pekingu, osnovanog 1989. godine. Nakon toga, kompanija je uspela da obezbedi poziciju regionalnog proizvođača i na ovom tržištu.

Reklamni bilbord za profesionalne električne alate za građevinsku industriju na putevima Šangaja. (1996)
Reklamni bilbord za profesionalne električne alate za građevinsku industriju na putevima Šangaja. (1996)
Reklamni plakat u centru Šangaja. Svećice su jedan od prvih proizvoda kompanije Bosch proizvedenih u Kini. (1998)
Reklamni plakat u centru Šangaja. Svećice su jedan od prvih proizvoda kompanije Bosch proizvedenih u Kini. (1998)
/

Mikromehanički senzori

Vaš na mikromehaničkom senzoru (MEMS) za označavanje skale (1995. godina)

Mini uređaji za nadzor

Tokom 1990-ih Bosch je razvio mikromehaničke senzore za primenu u automobilima. Ovi uređaji funkcionišu kao čulni organi koji mere ubrzanje, rotaciju, pritisak i zvuk i prenose informacije elektronskim kontrolnim jedinicama, obaveštavajući ih tačno kada da naduvaju vazdušni jastuk u slučaju nesreće. Godine 2005. Bosch je takođe započeo proizvodnju senzora za potrošačku elektroniku kao što su pametni telefoni ili konzole za igre. Najmanji MEMS je širok samo 1,5 milimetara, a Bosch istraživački tim je izumeo proces „plazma graviranja“ za proizvodnju ovih minijaturnih delova. Naša kompanija je proizvela oko 15 milijardi MEMS od 1995. godine. a danas je lider na tržištu i proizvodi oko 4 miliona jedinica svakog dana.

Fotografija: Grinja na mikromehaničkom senzoru (MEMS) radi označavanja razmere (1995)

Crtež sijalice sa automobilom unutra.

Od ESP-a do ACC-a — sve jače usmerenje na inovacije

ESP® program za elektronsku stabilnost koji sprečava klizanje vozila, pokrenut je 1995. godine i predstavlja tehnološku prekretnicu. Iste godine, kompanija Bosch je otkrila TravelPilot sistem za navigaciju sa navođenjem rute i glasovnim komandama. Godine 1997., sistem za ubrizgavanje dizel goriva pod visokim pritiskom smanjio je potrošnju goriva, a to isto je postignuto i direktnim ubrizgavanjem gasa 2000-te godine, dok su sistemi za pomoć vozaču, kao što su Adaptive Cruise Control i Night Vision povećali bezbednost.

Nakon oko decenije rada na razvoju, prvi sistem za navigaciju kompanije Bosch, nazvan TravelPilot, izbačen je na tržište 1989. godine. Navođenje rute i glasovne komande dodati su 1995. godine.
Nakon oko decenije rada na razvoju, prvi sistem za navigaciju kompanije Bosch, nazvan TravelPilot, izbačen je na tržište 1989. godine. Navođenje rute i glasovne komande dodati su 1995. godine.
Testiranje ESP-a na severu Švedske (1995. godina). Testiranje vozila je snimljeno iz helikoptera za televizijski program.
Testiranje ESP-a na severu Švedske (1995. godina). Testiranje vozila je snimljeno iz helikoptera za televizijski program.
Komponente sistema za ubrizgavanje dizel goriva pod visokim pritiskom (1997. godina). Gorivo se skladišti u vodu pod pritiskom do 2500 bara za ubrizgavanje.
Komponente sistema za ubrizgavanje dizel goriva pod visokim pritiskom (1997. godina). Gorivo se skladišti u vodu pod pritiskom do 2500 bara za ubrizgavanje.
/

Kompanija se menja — nove oblasti poslovanja

Nakon prodaje sektora za telekomunikacije, kompanija Bosch je 2001. godine stekla stručnjake u oblasti industrijske tehnologije Mannesmann Rexroth. Ovo je ojačalo oblast industrijske tehnologije i uravnotežilo strukturu kompanije. Ostali delovi sektora telekomunikacija oformili su diviziju za bezbednosne sisteme. Kupovinom kompanije Buderus AG 2003. godine, proširen je sektor termotehnike. Bosch je uzeo učešće i u novim oblastima kao što je sektor solarne energije koji je oformljen 2008. godine.

Vizuelna provera poluprovodničke podloge od 6 inča u fabrici u Rojtlingenu (1999). Danas se sa jedne poluprovodničke podloge može dobiti hiljade mikročipova za integrisana kola ili mikromehaničke senzore.
Vizuelna provera poluprovodničke podloge od 6 inča u fabrici u Rojtlingenu (1999). Danas se sa jedne poluprovodničke podloge može dobiti hiljade mikročipova za integrisana kola ili mikromehaničke senzore.
Junkersov kotao na gas koji se proizvodi za kućno grejanje. Kompanija Bosch je znatno proširila svoj sektor termotehnike kupovinom kompanije Buderus AG. (2015)
Junkersov kotao na gas koji se proizvodi za kućno grejanje. Kompanija Bosch je znatno proširila svoj sektor termotehnike kupovinom kompanije Buderus AG. (2015)
Mašine za bušenje tunela sa hidrauličnim komponentama kompanije Bosch Rekroth koriste se za izgradnju dugih planinskih tunela. (2015)
Mašine za bušenje tunela sa hidrauličnim komponentama kompanije Bosch Rekroth koriste se za izgradnju dugih planinskih tunela. (2015)
Solarna Decathlon kuća, koju su razvili stručnjaci sa Tehničkog fakulteta u Darmštatu u saradnji sa kompanijom Bosch, može samostalno da proizvede svu potrebnu energiju. Dobila je prestižnu nagradu „Solar Decathlon“ 2007. godine u Sjedinjenim Državama.
Solarna Decathlon kuća, koju su razvili stručnjaci sa Tehničkog fakulteta u Darmštatu u saradnji sa kompanijom Bosch, može samostalno da proizvede svu potrebnu energiju. Dobila je prestižnu nagradu „Solar Decathlon“ 2007. godine u Sjedinjenim Državama.
/
Crtež čoveka koji vozi bicikl uzbrdo i stilizovan ekran.

Pametno odvijanje, uključivanje i isključivanje, hlađenje i upravljanje

Sa IXO električnim odvijačem, koji je iznenađujuće brzo postao najprodavaniji električni alat širom sveta, Bosch je 2003. godine ustanovio novu poslovnu oblast za male i lake uređaje sa Li-jonskim baterijama. Pojavile su se i potpuno nove oblasti, kao što su motori za e-bicikle u 2011. godini. Istovremeno, kompanija je proširila svoje tradicionalne aktivnosti, na primer otkupom bivših zajedničkih ulaganja kao što su ZF Lenksysteme i Bosch und Siemens Hausgerate – koji su činili ključnu osnovu za buduće scenarije kao što su kućni aparati sa web opcijom i automobili koji voze sami.

Litijum-jonske baterije omogućavaju dizajn vrlo kompaktnog i praktičnog IXO-a, pokrenutog 2003. godine.
Litijum-jonske baterije omogućavaju dizajn vrlo kompaktnog i praktičnog IXO-a, pokrenutog 2003. godine.
Proizvodnja elektromotora za pogon električnih vozila u fabrici Bosch Hildesheim (2015. godine). Oni predstavljaju kamen temeljac buduće e-mobilnosti, zajedno sa energetskom elektronikom, invertorima i tehnologijom za rekuperaciju energije.
Proizvodnja elektromotora za pogon električnih vozila u fabrici Bosch Hildesheim (2015. godine). Oni predstavljaju kamen temeljac buduće e-mobilnosti, zajedno sa energetskom elektronikom, invertorima i tehnologijom za rekuperaciju energije.
/

Automatizovana vožnja

Test vozilo za automatizovanu vožnju sa rotirajućom kamerom od 360 stepeni velike brzine (2015. godine)

Kao magijom

Automatizovana vožnja više nije ograničena na naučnu fantastiku. Bosch istražuje, razvija i testira ovu tehnologiju u laboratorijama na mreži nemačkih auto-puteva i na kalifornijskim auto-putevima. Kompanije je predstavila radar za daljinu još 2000. godine. Sistem sledeće generacije je tada bio sposoban da automatski koči automobil do zaustavljanja i zatim ga ubrzava u gustom saobraćaju. Uz dalji razvoj senzorske tehnologije i softvera biće moguće autonomno voziti na auto-putevima, a dugoročno i u gradskom saobraćaju.

Foto: Test vozilo za autonomnu vožnju sa rotirajućom kamerom velike brzine od 360 stepeni (2015)

Nova teritorija: Internet stvari i veštačka inteligencija

Internet stvari i usluge kompaniji Bosch otvaraju mnoge nove linije poslovanja. Pored tradicionalnih proizvoda, ovo uključuje i softver, nove poslovne modele zasnovane na internetu i zaštiti podataka. Kompanija je sebi dugoročno postavila za cilj kombinovanje ove četiri oblasti. To pokriva sve, od automatizovane vožnje do pametnih kuća i autonomne komunikacije između fabričkih postrojenja.

Bosch razvija softver kako bi vozačima olakšao punjenje električnih automobila i omogućio pristup jednoj od najvećih evropskih mreža za punjenje.
Bosch razvija softver kako bi vozačima olakšao punjenje električnih automobila i omogućio pristup jednoj od najvećih evropskih mreža za punjenje.
Analiza proizvodnje u realnom vremenu. Podaci koji su na ovaj način prikupljeni pomažu u postizanju umreženog okruženja za industriju 4.0 generacije, u kojoj mašine mogu međusobno samostalno da komuniciraju i poboljšaju proizvodne procese.
Analiza proizvodnje u realnom vremenu. Podaci koji su na ovaj način prikupljeni pomažu u postizanju umreženog okruženja za industriju 4.0 generacije, u kojoj mašine mogu međusobno samostalno da komuniciraju i poboljšaju proizvodne procese.
Upotreba veštačke inteligencije će oblikovati proizvode i usluge kompanije Bosch u budućnosti.
Upotreba veštačke inteligencije će oblikovati proizvode i usluge kompanije Bosch u budućnosti.
Doprinos ugljeničnoj neutralnosti: Lokacija kompanije Bosch u Našiku u Indiji je dom najveće solarne elektrane ove vrste u indijskoj automobilskoj industriji, 2020.
Doprinos ugljeničnoj neutralnosti: Lokacija kompanije Bosch u Našiku u Indiji je dom najveće solarne elektrane ove vrste u indijskoj automobilskoj industriji, 2020.
Na prometnom autobanu, na relaciji od Štutgarta do Minhena, blizu aerodroma Štutgart, prepoznatljiv iz daleka – logotip i amblem kompanije Bosch koji svetle noću. Svako slovo je visoko osam metara.
Na prometnom autobanu, na relaciji od Štutgarta do Minhena, blizu aerodroma Štutgart, prepoznatljiv iz daleka – logotip i amblem kompanije Bosch koji svetle noću. Svako slovo je visoko osam metara.
/