Globalizacija od 1990. godine

Gvozdena zavesa je spuštena, Azija je obezbedila nova tržišta, a softver je otvorio nove mogućnosti za kompaniju Bosch. Poslednje tri decenije donele su brzu ekonomsku promenu sa kojom je kompanija morala da se suoči.

Kolaps Varšavskog pakta i otvaranje Istočne Evrope
Pad gvozdene zavese takođe je najavio novu eru za kompaniju Bosch. Do 1994. godine, Bosch je imao kompanije u 13 država bivšeg Istočnog bloka. Bosch je otvorio pogone za proizvodnju u gradovima Jihlava i České Budějovice u Republici Češkoj, u Vroclavu u Poljskoj, u Miskolcu i Hatvanu u Mađarskoj, i u Engelsu i Samari u Ruskoj Federaciji. Deo prodaje ostvaren van Nemačke porastao je sa 51 procenta u 1990. godini na oko 72 procenta 2000-te godine.
Korišćenje prilika — nove lokacije u Aziji
U Indiji, Japanu i zemljama jugoistočne Azije, kompanija Bosch je bila dugo prisutna ili je radila na stvaranju baze na tržištima u razvoju. Ali došlo je do postupnog otvaranja kineskog tržišta koje je bilo od najvećeg strateškog interesa. Sve do 1994. godine, jedino prisustvo kompanije Bosch u Kini bilo je u obliku licenca i predstavništva u Pekingu, osnovanog 1989. godine. Nakon toga, kompanija Bosch je uspela da obezbedi poziciju regionalnog proizvođača i na ovom tržištu.
Mikromehanički senzori

Mini uređaji za nadzor
Tokom 1990-ih Bosch je razvio mikromehaničke senzore za primenu u automobilima koji funkcionišu kao čulni organi koji mere ubrzanje, rotaciju, pritisak i zvuk. Oni prenose informacije elektronskim kontrolnim jedinicama, obaveštavajući ih tačno kada da naduvaju vazdušni jastuk u slučaju nesreće, na primer. Godine 2005. Bosch je takođe započeo proizvodnju senzora za potrošačku elektroniku kao što su pametni telefoni ili konzole za igre. Najmanji MEMS je širok samo 1,5 milimetara. Bosch istraživački tim je izumeo proces „plazma graviranja“ za proizvodnju ovih minijaturnih delova. Bosch je proizveo oko 15 milijardi MEMS od 1995. godine, sada je lider na tržištu i proizvodi oko 4 miliona jedinica svakog dana.
Fotografija: Grinja na mikromehaničkom senzoru (MEMS) radi označavanja razmere (1995)

Od ESP-a do ACC-a — sve jače usmerenje na inovacije
ESP® program za elektronsku stabilnost koji je pokrenut 1995. godine bio je tehnološka prekretnica. On sprečava klizanje vozila. Iste godine, kompanija Bosch je otkrila TravelPilot sistem za navigaciju sa navođenjem rute i glasovnim komandama. Godine 1997., sistem za ubrizgavanje dizel goriva pod visokim pritiskom smanjio je potrošnju goriva, a to isto je postignuto i direktnim ubrizgavanjem gasa 2000-te godine, dok su sistemi za pomoć vozaču, kao što su Adaptive Cruise Control i Night Vision povećali bezbednost.
Kompanija se menja — nove oblasti poslovanja
Nakon prodaje sektora za telekomunikacije, kompanija Bosch je 2001. godine stekla stručnjake u oblasti industrijske tehnologije Mannesmann Rexroth. Ovo je ojačalo oblast industrijske tehnologije i uravnotežilo strukturu kompanije. Ostali delovi sektora telekomunikacija oformili su diviziju za bezbednosne sisteme. Kompanija Bosch je proširila svoj sektor termotehnike kupovinom kompanije Buderus AG 2003. godine. Kompanija Bosch je uzela učešće i u novim oblastima, sa sektorom kao što je sektor solarne energije koji je oformljen 2008. godine.

Pametno odvijanje, uključivanje i isključivanje, hlađenje i upravljanje
Sa IXO električnim odvijačem, koji je iznenađujuće brzo postao najprodavaniji električni alat širom svijeta, kompanija Bosch je 2003. godine ustanovila novu poslovnu oblast za male i lake uređaje sa Li-jonskim baterijama. Pojavile su se i potpuno nove oblasti, kao što su motori za e-bicikle u 2011. godini. Istovremeno, kompanija Bosch je proširila svoje tradicionalne aktivnosti, na primer otkupom bivših zajedničkih ulaganja kao što su ZF Lenksysteme i Bosch und Siemens Hausgerate – koji su činili ključnu osnovu za buduće scenarije kao što su kućni aparati sa web opcijom i automobili koji voze sami.
Automatizovana vožnja

Kao magijom
Automatizovana vožnja više nije ograničena na naučnu fantastiku. Bosch istražuje, razvija i testira ovu tehnologiju u laboratorijama i na mreži nemačkih auto-puteva i na kalifornijskim auto-putevima. Bosch je predstavio radar za daljinu još 2000. Sistem sledeće generacije je tada bio sposoban da automatski koči automobil do zaustavljanja i zatim ga ubrzava u gustom saobraćaju. Uz dalji razvoj senzorske tehnologije i softvera biće moguće, korak po korak, autonomno voziti na auto-putevima, a dugoročno i u gradskom saobraćaju.
Foto: Test vozilo za autonomnu vožnju sa rotirajućom kamerom velike brzine od 360 stepeni (2015)
Nova teritorija: Internet stvari i veštačka inteligencija
Internet stvari i usluge kompaniji Bosch otvaraju mnoge nove linije poslovanja. Pored tradicionalnih proizvoda, ovo uključuje i softver, nove poslovne modele zasnovane na internetu i zaštitu podataka. Kompanija je sebi dugoročno postavila za cilj kombinovanje ove četiri oblasti. To pokriva sve, od automatizovane vožnje do pametnih kuća i autonomne komunikacije između fabričkih postrojenja.